سیاسی

برخی دولتمردان می گفتند همه مشکلات از تحریم است

برخی از دولتمردان ما در یک محاسبه نادرست یا یک تبلیغات نادرست اینطور القا کرده بودند که گویا همه نابسامانی‌های اقتصادی ما ناشی از تحریم است در نتیجه اگر تحریم‌ها برداشته شود همه مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود
محمد نبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی می‌گوید: برخی دولتمردان ما در یک محاسبه نادرست و با تبلیغات نادرست اینطور القا کرده بودند که گویا همه نابسامانی‌های اقتصادی ما ناشی از تحریم هاست. وی تاکید می‌کند: برای حل مشکلات اقتصادی مان باید دنبال تغییر ساختار یا تغییرات دیگری برویم.

گفتگوی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با روزان به شرح زیر می باشد:

با توجه به توافق تاریخی که صورت گرفته دولت باید فعالیت درچه حوزه هایی را در اولویت قرار دهد ؟

جدا از تهاجم فرهنگی که از اول انقلاب تا به حال در دستور کار دشمنان خارجی ما قرار داشته آنها از سالهای قبل مصمم به جنگ اقتصادی با ما بودند و تحریم‌ها یکی از آن شاخه‌های جنگی است که این جبهه را علیه ما آغازکردند. علت انتخاب این جبهه این است که اولا مانع پیشرفت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی ما شوند و دوم اینکه آنها محاسبه کردند بافشاری که بر مردم ما می‌آید می‌توانند دولت و ملت را تسلیم نظرات ظالمانه خودشان کنند درحالی که این چنین نشد. یعنی با همه خباثت هایی که آنها به خرج دادند اما مردم نشان دادند که تاب تحمل این فشارها را در مقابل دشمن دارند من با این مقدمه می‌خواهم بگویم در اولویت کارهای دولت تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی و همت بسیار، بسیار جدی برای تحقق برنامه هایی است که در چهارچوب اقتصاد مقاومتی تدوین می‌شود. ما اگر شاهد اجرای این برنامه باشیم به نظر من یک مصونیت برای ملت و کشورمان در مقابل فشارهای اقتصادی می‌توانیم فراهم کنیم.

چقدر این توافق در فضای جامعه ما تاثیر گذار است ؟

برخی از دولتمردان ما در یک محاسبه نادرست یا یک تبلیغات نادرست اینطور القا کرده بودند که گویا همه نابسامانی‌های اقتصادی ما ناشی از تحریم است در نتیجه اگر تحریم‌ها برداشته شود همه مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود در نتیجه بعضی از دولتمردان هم مثل آقای وزیر اقتصاد واقع نگر بودند و گفتند آنهایی که تصور می‌کنند با رفع کامل تحریم‌ها همه مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود در توهم به سر می‌برند. این فشارهایی که با اهرم اقتصادی به ما وارد می‌کنند نمی‌شود گفت هیچ اثری نداشته ولی من با کارشناسان فراوان اقتصادی که از سابق هم راجع به میزان این اثر سئوال کرده بودم این اثر را بین 20 تا 25 درصد برآورد کردند. بنابراین ما برای حل مشکلات اقتصادی مان باید دنبال تغییر ساختار یا تغییرات دیگری برویم که اقتصاد ما با کمک خداوند و با همت دولت و مردم سامان جدید پیدا کند.

خیلی از افراد در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه اقتصادی توانستند بعضا سوء استفاده هایی داشته باشند و حتی دکان‌هایی را برای خودشان باز کنند. با توجه به فضایی که در توافق بوجود آمده است ارزیابیتان از آینده این افراد چیست؟

اینکه هر منتقدی به عنوان معترض و به عنوان فاسد سیاسی تلقی شود این اظهار نظر کلی را من درست نمی‌دانم. بنده معتقدم واقعا یک عده‌‌ای بر اساس دلسوزی کامل که نسبت به انقلاب دارند به نقد می‌پردازند. مقام معظم رهبری هم نه اینکه نقد را ممنوع ندانستند بلکه تشویق کردند که صاحب نظرانی که نقد هم دارند اظهار نظر کنند البته برخی از دولتمردان ما هم با سعه صدر در مواجه با نقدها عمل کردند که کار آنها قابل تقدیر است ولی اینکه هر منتقدی را معترض بی انصاف تلقی کنیم و یا کاسب سیاسی این همه خودش یک نوع کار سیاسی نادرست است.

توافقات چقدر در انتخابات آینده ما تاثیر گذار است ؟

اگر مردم در آینده احساس کنند که این جمع بندی‌ها و توافق‌ها اثر قابل توجهی در زندگی شان دارد طبیعی است که طرفداری آنها از دولت گسترش پیدا خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/S8fkVR