سیاسی

برخی در داخل مروج راه دشمن شده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به خطرات پروژه نفوذ دشمن گفت: برخی مروج راه دشمن هستند اما خودشان نیز نمی‌دانند و با چند واسطه دیکته آنها را اعمال می‌کنند.
حسین انواری در جشن پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هرجا که دست بیعت با امام دادیم و اسلام را فریاد زدیم پیروز شدیم، اظهار کرد: برخی افراد در انقلاب حضور داشتند که بعدها به ولی فقیه زمان بی‌وفایی کردند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در داخل که در انقلاب نیز حضور داشتند به ثمن بخس خود را فروختند، افزود: آگاهی مردم و ایستادگی بر مواضع دینی و انقلابی و بیعت با امام موجب پیروزی انقلاب شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت ملت ایران همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: این ما هستیم که باید معرفت دینی خود را افزایش دهیم تا در جبهه حق باقی بمانیم چراکه دشمن به مه‌آلود کردن فضا مبادرت می‌ورزد تا حق از باطل شناخته نشود.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مردم دنیا آرزو دارند که رهبری چون ولی فقیه ایران اسلامی را داشته باشند، ادامه داد: رمز موفقیت امام خمینی(ره) قیام برای خدا بود.

انواری با بیان اینکه نهضت‌های اسلامی قبل از انقلاب اسلامی هم هستند که البته با بن بست رو‌به‌رو شده است، خاطرنشان کرد: ابتکار امام آغاز حرکت با پابرهنه‌ها و توده مردم بود که دیگر نهضت‌ها به آن توجه نداشتند.

وی با اشاره به اینکه امام در سه جبهه در حال مبارزه بود که نخستین آن استکبار و شاه به عنوان دست‌نشانده آن بود، اظهار کرد: امام در مقابل این جبهه باید تدبیر ویژهای به کار می‌بستند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد با بیان اینکه امام در آغاز نهضت یاران انگشت‌شماری داشتند، گفت: از آن جا که اغلب افراد در ابتدای امر، انگیزه امام را درک نمی‌کردند، در نتیجه نمی‌توانستند ایشان را کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه جبهه دوم مبارزه امام با مارکسیست‌ها بود، افزود: برخی معتقد بودند که برای سرنگونی شاه باید با مارکسیست‌ها هم همکاری کنیم که امام نپذیرفتند.

انواری با بیان اینکه یک جبهه را نیز باید نهروانی‌ها خطاب کرد، یعنی افرادی که احمق و ساده‌لوح بودند، تصریح کرد: این گروه نیز مقابل امام ایستادند و امام را همراهی نکردند.

وی با اشاره به اینکه این سه گروه مانعی برای پیروزی انقلاب بودند، ادامه داد: امام برای مقابله با هر یک از این‌ها یک روش برگزیده بودند و در نهایت این سه تقابل را رهبری کردند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد با تأکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب، با فتنه‌های متعدد دشمن رو‌به‌رو بودیم، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات دشمن ایجاد فرقه‌های انحرافی بود که در پاکستان و سایر مناطق مانند داعش، وهابیون و ... را درست کردند.

وی با بیان اینکه این گروه ادعا می‌کنند که پیامبر را قبول دارند اما چهره خشنی از اسلام نشان می‌دهند، گفت: یکی از حربه‌های دشمن تخاصم بین نیروهای انقلاب و کشاندن این تخاصم به داخل خانواده‌ها است تا اتحاد و وحدت از بین برود.

انواری با اشاره به اینکه تحریم اقتصادی نیز برای بدبین کردن مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: اما در روز 22 بهمن خواهیم دید که مردم برای دفاع از انقلاب اعلام حضور می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن برای از بین بردن نظام از درون، نفوذ را در پیش گرفت، افزود: برخی مروج راه دشمن هستند اما خودشان نیز نمی‌دانند و با چند واسطه دیکته آنها را اعمال می‌کنند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد با بیان اینکه هدف دشمن تبدیل دین انقلابی به دین سکولار است، تصریح کرد: دشمنان دینی را می‌خواهند که افراد به طور انفرادی به دین خود بپردازند اما دین در سرنوشت کشور دخالت نکند.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ اقتدار باید مطیع رهبری بوده و دستورات نایب امام زمان را عملی کنیم، ادامه داد: تمام رمز موفقیت امام تقوا و کار برای خدا بود زیرا خداوند وعده داده که هر کس در راه او گام بردارد یاری‌اش خواهد داد.

انواری با بیان اینکه ما خواهان پیشرفت در سایه عدالت هستیم، خاطرنشان کرد: ما خواهان پیشرفتی که دیگران را خرد کند؛ نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید زندگی کنند و در رفاه باشند، گفت: اقتصاد؛ هدف نیست اما اگر محقق نشود، مانع از انجام امور فرهنگی و رسیدن به اهداف والای تعریف شده است.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد با اشاره به اینکه رفاه، اقتدار کشور را تأمین می‌کند، اظهار کرد: عزت عمومی ما باید حفظ شود و ما حق نداریم هر کس را که انتقاد کرد بکوبیم.

وی با بیان اینکه اگر خواهان نظام بالنده و مقتدر هستیم مردم باید در سرنوشت خویش مشارکت داشته باشند، افزود: آن دسته از افرادی که به دلیل بالا پایین شدن قیمت مرغ و روغن در انتخابات شرکت نکنند، بچه‌گانه رفتار کرده‌اند.

انواری با تأکید بر اینکه رأی دادن حق مردم است، تصریح کرد: در دوره‌های گذشته هرکس به خود اجازه داد به عنوان رجال مذهبی و سیاسی برای انتخابات ثبت نام کرد، اما مشخص نیست افراد کجا امتحان دادند و آیا گفتن این نکته که من رجل سیاسی هستم کفایت می‌کند؟

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم به شورای نگهبان که سخنان نامزدها را در خصوص ادعای آنها ضبط کنند و اگر تخطی کردند آنها را به مردم معرفی کنند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد با بیان اینکه اعتقادات، سوابق انقلابی و رجل سیاسی نامزدها باید مشخص شود، گفت: اظهار زبانی کافی نیست بلکه باید کارنامه‌ افراد مشخص شود و اینطور نباشد که افراد نامزد شوند و پس از انتخاب هم در مقابل رهبری بایستند.

وی با تأکید بر اینکه رجال سیاسی باید فهم سیاسی داشته و مردم‌شناس باشد، اظهار کرد: در این مقام جناح بازی و کوتاه آمدن در مقابل دشمن قابل تحمل نیست.

انواری با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید مدیر و مدبر باشد، تصریح کرد: سبک مدیریت در حکومت الهی وحیانی است به طوری که وزیر باید اسلام شناس باشد و سبک مدیریت آن نیز باید اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید تقوای الهی داشته باشد، ادامه داد: در انجام هر کاری رئیس جمهور تنها باید خدا را در نظر بگیرد و تواضع و فروتنی داشته باشد چرا که این خصوصیت از تکبر جلوگیری می‌کند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه رئیس جمهور باید رضایت مردم را جلب کند، خاطرنشان کرد: هرچقدر درجه محرومیت بیشتر باشد، کسب علایق و رضایت آنان بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید اهل مشورت باشد و با دانشمندان و باتجربه‌ها مشورت کند، گفت: ضمن اینکه نباید طوری رفتار کند که افراد را با اتوبوس بیاورد و با مینی‌بوس ببرد!

انواری با اشاره به اینکه باید شایسته‌سالاری در حکومت اسلامی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: اگر بتوانیم اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم خداوند برکات آن را خواهد داد.

وی با طرح این سئوال که چرا به این موارد و به درون توجه نمی‌شود به همین دلیل است که دشمنان عربده می‌کشند، گفت: اگر ما از پا بیفتیم، تمام نهضت‌های اسلامی در دنیا زمین می‌خورند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی جزو ارکان نظام ماست، ادامه داد: مسؤولان باید مردم را به صحنه بیاورند چرا که در غیر این صورت گسست اجتماعی پیدا می‌کنیم.

https://shoma-weekly.ir/gaESC1