سیاسی

برخی برای رسیدن به قدرت نگاه ابزاری به جناح‌های سیاسی دارند

کسی که اصول‌گرای واقعی است هم ابایی ندارد که بگوید اصول‌گراست و هم پایبند به آن ارزش‌هاست که قبول داشتن قانون اساسی، نظام، ولی فقیه را شامل می‌شود نمی‌توان از این ارزش ها جدا شد و شاید آنها اصول‌گرایی را طور دیگری معنی می‌کنند.
لاله افتخاری در خصوص مواضع افرادی که با کارنامه حضور در جناح اصولگرایان خود را اصولگرا نمی دانند، گفت: کسی که بر اساس تعریف مقام معظم رهبری اصول‌گراست باید به این عنوان افتخار کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با فرارو ادامه داد: دکتر احمدی‌نژاد رای خودشان را توسط اصول‌گراها به دست آورده است. وی ممکن است بگوید که اصول‌گرا نیست، اما این جناح بود که از ایشان حمایت کرد. برخی از آقایون هم که می گویند اصولگرا نیستند، هم با لیست اصولگرایان به مجلس راه یافتند، حالا من نمی‌دانم اینکه ایشان می‌گویند اصولگرا نیستند، چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

نماینده اصول‌گرای مجالس هفتم تا نهم در خصوص ارزیابی اینکه گفته می‌شود این اظهارنظرها به این خاطر است که این افراد معتقدند لیست اصولگرایان دیگر رای ندارد، گفت: اینکه ما بخواهیم به اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی با نگاه ابزاری نگاه کنیم، درست نیست. مانند کاری برخی است که در لیست اصول‌گرایان بودند، اما به خاطر اینکه رای بیاورند به لیست امید پیوستند.

وی افزود: کسی که اصول‌گرای واقعی است هم ابایی ندارد که بگوید اصول‌گراست و هم پایبند به آن ارزش‌هاست که قبول داشتن قانون اساسی، نظام، ولی فقیه را شامل می‌شود نمی‌توان از این ارزش ها جدا شد و شاید آنها اصول‌گرایی را طور دیگری معنی می‌کنند.

افتخاری در خصوص ارزیابی سخنان احمدی‌نژاد گفت: جریان اصولگرایی شکست نمی‌خورد، چون یک ایدئولوژی و نگرش است و هیچ وقت هم تغییر نخواهد کرد. اصو‌ل‌گرایان همواره به ارزش‌های دینی و ولی‌فقیه پایبندند. صحیح‌تر این است که الگوهای اصولگرایان برای کسب مسئولیت های سیاسی پاسخگو نیست، نه اینکه آن منش و نگرش آن عوض شده باشد. این به معنای کارآمد نبودن آن سازوکارهاست که این یک واقعیت است. نگاه از راس هرم به قاعده نادرست است و نگاه باید از قاعده به راس هرم باشد.

https://shoma-weekly.ir/0HEXfT