سیاسی

برخی افراد شکست اقتدار و هیمنه آمریکا را باور نکرده‌اند

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: در موضوع ایران و آمریکا معتقدم که آمریکایی‌ها در حالت توهم هنوز هم خواب اقتدار کدخدایی دهکده جهانی را می‌بینند که این خواب به هیچ وجه تعبیر نمی‌شود.
محمدنبی حبیبی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری مبنی بر اینکه "نظام فعلی جهانی قابل استمرار نیست و نظم جدیدی در حال شکل گیری است" اظهار داشت: بعد از فروپاشی شوروی سابق، آمریکا خود را یکه تاز میدان سیاست و اقتصاد می‌دانست و تصور دولتمردان آمریکا این بود که اتخاذ هر تصمیمی برای هر نقطه از جهان به دلیل توهم اقتدار قابل اجرا خواهد بود.

وی به بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه پس تز انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این مطلب که توهم کدخدایی آمریکا در دهکده جهانی تصوری نادرست و حساب نشده است، تصریح کرد: ورود روسیه به میدان اقتصاد و سیاست بعد از یک دوره خمودی، اقتدار چین در حوزه‌های سیاست و اقتصاد، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و اثرگذاری مشهود آن در حوادث و اتفاقات خاورمیانه حاکی از این است که توهم کدخدایی آمریکا در دهکده جهانی تصوری نادرست بوده است.

حبیبی با تاکید بر اینکه آمریکا در مورد انقلاب اسلامی هر دشمنی و کینه ورزی را انجام داده است یادآور شد: تصور آمریکا در مورد عراق سوریه افغانستان و دیگر نقاط جهان که با اقتدار نظامی به تصرف آن‌ها دست زده است باطل بوده و آنچه مورد نظر مجریان دولتی و استراتژیست‌های سیاسی آمریکایی بوده یک نظم توهمی و تصوری باطل بوده است.

وی ادامه داد: باز هم جای تعجب است که با وجود مسائل موجود برخی افراد شکست اقتدار و هیمنه آمریکا را باور نکرده‌اند لذا باید گفت نظم مورد نظر آمریکا نه تنها در برهه کنونی تحقق پیدا نکرده بلکه نظم نوینی نیز در حال شکل گیری است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه دولتمردان آمریکایی ناچار حمایت از سرمایه داران و منافع آنان هستند، افزود: آمریکایی‌ها برای تحقق منافع کارتل‌های خود موظف به تامین نیازهای آنان هستند.

حبیبی همچنین با اشاره به ادامه روند مذاکرات با ۱+۵ اظهار داشت: مسئله مذاکرات در امور هسته‌ای با حسن نیت دولت فعلی آغاز شد اما روند طی شده در مذاکرات نشان داد که پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب درست بود و آمریکایی‌ها در سایر موارد هم به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

وی اضافه کرد: در موضوع ایران و آمریکا معتقدم که آمریکایی‌ها در حالت توهم هنوز هم خواب اقتدار کدخدایی دهکده جهانی را می‌بینند که این خواب به هیچ وجه تعبیر نمی‌شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: ما باید با عدم اعتماد به آمریکا با دوستانی که سابقه حسن نیتشان به اثبات رسیده روابط خود را تقویت کنیم و تا محو شدن غده سرطانی رژیم صهیونیستی با پشتیبانی از فلسطینیان مقابله با دولت جعلی اسرائیل را ادامه دهیم.

https://shoma-weekly.ir/33I7NK