سیاسی

برخورد مقتدرانه قوه قضائیه با فسادهای بانکی اعتماد آفرین خواهد بود

عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی گفت: از آنجایی که در فساد 8 هزار میلیاردی اموال فرهنگیان زایل شده است، بر مسئولان قوه قضاییه واجب است تا خارج از نوبت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را بررسی و رسیدگی کنند تا این پرونده با اطاله دادرسی مواجه نشود و در زمان مقرر حق فرهنگیان پرداخت شود.
جواد مقصودی، عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی، در گفتو گو با نشریه هفتگی شما، قوه قضاییه که را یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: قوه قضاییه باید هر خلافی را در هر کجا مشاهده میکند قاطعانه با آن برخورد کند. تا حق ظالم از مظلوم ستانده و با صدور احکام محکم، دستگاه اجرایی را ملزم به اجرای حکم صادره از دستگاههای قضا کند.

وی در ادامه خطاب به فرهنگیان که اموال آنها از صندوق ذخیره فرهنگیان برداشت شده و تنها در اختیار 30 نفر قرار داده شده است، تأکید کرد: فرهنگیان باید با مدارک و مستندات قانونی به قوه قضاییه در این خصوص شکایت کنند تا از سوی دستگاه قضا به شکایات آنها رسیدگی شود.

عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه به تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضا اشاره و بیان داشت: به دلیل تراکمی که در قوه قضاییه وجود دارد شاید رسیدگی به شکایت فرهنگیانی که نسبت به برداشت سپردههای خود در صندوق ذخیره فرهنگیان به دادگاه شکایت کرده‌اند به درازا کشد.

مقصودی با انتقاد از اطاله دادرسی در رسیدگی پروندهها در دادگاه اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که در فساد 8 هزار میلیاردی اموال فرهنگیان زایل شده است، بر مسئولان قوه قضاییه واجب است تا خارج از نوبت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را بررسی و رسیدگی کنند تا این پرونده با اطاله دادرسی مواجه نشود و در زمان مقرر حق فرهنگیان پرداخت شود.

این فعال سیاسی، تصریح کرد: قوه قضاییه هر حکمی در خصوص متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان صادر کند، اثر آن را در جامعه مشاهده خواهیم کرد.

مقصودی در ادامه خاطرنشان کرد: هر زمانی که مردم یک کشور یقین داشته باشند که اگر حقی از آنها از سوی عدهای در کشور ضایع شود دستگاه قدرتمند و قاطعی وجود دارد که بدون توجه به گروه و حزب با خاطیان و متخلفان برخورد می‌کند، آرامش در کشور حاکم خواهد شد.

عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی، ابراز امیدواری کرد که قوه قضاییه با رسیدگی قاطع در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، آرامش را بار دیگر به جمع فرهنگیان باز خواهد گشت.

این فعال سیاسی یادآور شد: در طول سی و هفت سالی که از انقلاب اسلامی سپری میشود شاهد هستیم که قوه قضاییه در هر کجا و مکانی که جرمی واقع و حقی از مظلوم ستانده شده یا مفسدی در این مملکت ظهور کرده و فتنه گری قد علم کرده، قاطعانه با متخلفان برخورد کرده است و در خصوص پرونده فساد 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان نیز مسئولین دستگاه قضایی آرام نخواهند نشست و بطور قاطع با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در راستای گرفتن حق مظلوم از ظالم حتی به یک و کلاغ و چهل کلاغ هایی که میان مردم رواج یافته ورود کرده و نتیجه رسیدگی را به مردم اعلام کرده است.

مقصودی در خصوص این که برخی از مسئولین فساد 8 هزار میلیاردی را وامهای معوقه قلمداد میکنند، گفت: فساد ندانستن پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی برخی از مسئولین دولتی فرار رو به جلو دولت محسوب میشود.

این عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این مطلب که در نظام الهی مدیران و مسئولین نظام نباید به فسادهایی که در جامعه اتفاق میافتد بی تفاوت باشند، گفت: در نظام الهی هر مسئول بالادستی وظیفه دارد عملکرد مسئولان زیردست خود را زیر نظر گرفته تا قبل از این که فسادی بخواهد در کشور رخ دهد جلوی فساد گرفته شود.

این فعال سیاسی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند" اگر فردی را مسئول انجام کاری در نظام الهی قرار دادند وظیفه آن مسئول است که بر زیردستان خود نظارت کند و نباید از وظیفهاش عدول کند" اظهار داشت: مسئولین اجرایی کشور با مشاهده هرگونه تخلف از سوی مدیر یا مدیرانی ضرورت دارد با خاطیان برخورد و آنها را از مدیرت برکنار کنند.اگر این موضوع در میان مسئولان الگو باشد نظام پاک و مدینه فاضله‏ای را که امام خمینی (ره) بارها از آن صحبت به میان آورده در ایران اسلامی ایجاد خواهد شد.

به گفته این فعال سیاسی اگر مسئولی با دیدن تخلف زیر دست خود با وی برخورد نکند مردم نسبت به آن مسئول شک خواهند کرد که چرا برخورد نکرده است.

وی در خاتمه گفت: بر مسولین واجب است که خاطیان و افرادی را که کار خود را در دستگاه و نهاد و سازمانها بدرستی انجام نمی‏دهند را به مردم معرفی کنند.

https://shoma-weekly.ir/hIQxg1