سیاسی

برخورد شعاری سبب از بین رفتن قبح تخلفات می‌شود

اگر یک برخورد شعاری و تبلیغاتی با تخلفات اقتصادی صورت بگیرد در آن صورت نه تنها متخلفان اصلاح نمی‌شوند بلکه قبح انجام تخلفات نیز از میان خواهد رفت.
عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت:‌معضل فساد در کشور مربوط به یکی دو روز اخیر نیست و اگر از ابتدا با آن برخورد می‌شد امروز چنین نمی شد که برخی تصور کنند هر بخشی از جامعه با فسادمواجه است.

احمدی کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به لزوم پیش‌بینی موارد مربوط به فساد در کشور اظهار کرد: بهتر است ما به جای آنکه صرفا مبارزه با فساد را مطرح کنیم به فکر پیش‌بینی این موارد باشیم و از بروز فساد در کشور پیشگیری کنیم.

وی افزود: باید قبل از آنکه موارد مربوط به مفاسد اقتصادی را در جامعه مطرح کنیم، عاقبت این کار را هم بررسی کنیم تا فضای کشور به سمتی حرکت نکند که در آن، هر کسی از هر صنفی، مفسد یا خطاکار شناخته شود.

کریمی اصفهانی به اشاره به اینکه بهتر است به جای طرح موارد مربوط به فساد در جامعه با اصل این معضل مبارزه کرد، ‌گفت:‌معضل فساد مربوط به یکی دو روز اخیر نیست و در گذشته هم وجود داشته است و اگر از ابتدا با آن برخورد کرده بودیم، امروز چنین نمی شد که برخی تصور کنند، هر بخشی از جامعه ما با فساد مواجه است.

دبیر کل انجمن های اسلامی اصناف و بازار با تاکید بر اینکه در نظام اداری کشور مدیرانی وجود دارند که از آن‌ها هیچ تخلفی سرنزده است، گفت: اگر تخلفاتی هم در بین برخی مدیران وجود دارد باید به درستی به آن‌ها رسیدگی شود، نه اینکه تنها اخبار مربوط به تخلفات اقتصادی در جامعه مطرح شود و نه برخوردی با آن‌ها صورت پذیرد و نه به مقامات بالاتر برای رسیدگی ارجاع شود، چرا که در چنین وضعیتی فقط رسوایی این تخلفات به گوش جامعه می‌رسد و درعین حال برخوردی هم با آن مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما هنوز برخورد قاطعی از قوه قضاییه با ماجرای فیش‌های نامتعارف حقوقی ندیده ایم، در حالی که بهتر است از میزان این تخلفات یک آمار مشخص ارائه شود و قوه قضاییه نیز از عملکرد خود در این زمینه یک گزارش کار را به مردم اعلام کند تا دیگر کسی جرعت نکند که دست به کار خلافی بزند.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه برخورد شعاری با تخلفات سبب از بین رفتن قبح این تخلفات می‌شود، گفت:‌اگر یک برخورد شعاری و تبلیغاتی با تخلفات اقتصادی صورت بگیرد در آن صورت نه تنها متخلفان اصلاح نمی‌شوند بلکه قبح انجام تخلفات نیز از میان خواهد رفت.

وی در پایان با اشاره به لزوم هماهنگی میان قوای کشور برای برخورد با مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: برای برخورد با مفاسد اقتصادی قوای مجریه و مقننه و قضاییه باید با یکدیگر به اشتراک نظر برسند و موارد مربوط به فساد را مشخص کنند و پس از آن با یک ضابطه مندی شفاف با این تخلفات برخورد کنند.

https://shoma-weekly.ir/GK2SJi