سیاسی

برخورد سیاسی با حقوق زنان منافع آنها را به خطر می اندازد

حضور زنان در عرصه سیاسی را باید در مسایل زنان تعریف کنیم، نباید یک اشتباه استراتژیک داشته باشیم مبنی بر اینکه سیاسی بازی کنیم و گه گاهی بخواهیم یک نگاه سیاسی به موضوع داشته باشیم و بیاییم بحث زنان و خانواده را در جامعه مطرح کنیم. قطعا منافع زنان در این مواقع به خطر خواهد افتاد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جایگاه زنان در جامعه امروز ایران گفت: زنان در همه عرصه ها حضوری فعال و جدی داشته اند و در کنار همه این فعالیت ها نقش زنان در خانواده را نباید کم رنگ کنیم و این یک اصل اولیه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، فاطمه رهبر در نشست هم اندیشی زنان فعال و نخبه سیاسی که با حضور وزیر کشور برگزار شد افزود: در زمان تدوین قانون اساسی نگاه جمهوری اسلامی و مسئولان وقت، بحث تحقق موضوع عدالت بین آحاد مردم بود و در قانون اساسی و قوانین بالادستی اصولی را داریم که به ظرفیت ها و ظرایف زنان اشاره شده است.

وی ادامه داد: در نشستی که با رهبر معظم انقلاب داشتیم مشکلات کار بانوان را در مقایسه با کار آقایان عنوان کردم که ایشان فرمودند قرار ما نبود زنان ما مرد گانه شوند و این یک نکته کلیدی است که ما باید به ظرایف زنان تاکید داشته باشیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: از لحاظ شرعی و قانونی منعی برای فعالیت زنان نداریم، هر چه هست مربوط به اعمال کارهای اجرایی است که دستخوش سلیقه افراد می شود.

رهبر با اشاره به نقش زنان در خانواده افزود: تاثیر زنان در پویایی نهاد خانواده را کم رنگ نبینیم، خطر جدی که در حال حاضر وجود دارد این است که در فضای مجازی خانواده در خطر افتاده است، این ها باید در کنار تمام فعالیت های زنان دیده شود که بتوانیم راهکاری در پیش بگیریم و نخواهیم راهی که غرب رفته است را تکرار کنیم.

وی ادامه داد: تاکیدی که رهبر معظم انقلاب در بحث عدالت جنسیتی داشتند باید در دستور کار قرار بگیرد، وظیفه مسئولان این است که از سرمایه انسانی استفاده شود. مشارکت زنان باید در عرصه های مختلف پررنگ شود و نقش مادری و همسری به عنوان جایگاه محوری مدنظر قرار گرفته شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرامت و شخصیت زنان باید حفظ شود و لطمه ای به آن وارد نشود، گفت: باید بازتعریفی از نقش زن مسلمان در عرصه های مختلف داشته باشیم و بتوانیم اتاق های فکر در این زمینه تشکیل دهیم. رهبر افزود: حضور زنان در عرصه سیاسی را باید در مسائل زنان تعریف کنیم، نباید یک اشتباه استراتژیک داشته باشیم مبنی بر اینکه سیاسی بازی کنیم و گه گاهی بخواهیم یک نگاه سیاسی به موضوع داشته باشیم و بیاییم بحث زنان و خانواده را در جامعه مطرح کنیم. قطعا منافع زنان در این مواقع به خطر خواهد افتاد.


https://shoma-weekly.ir/nqDZUg