سیاسی

برخلاف ادعای بدخواهان ساده زیست بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم عسکراولادی از فعالان بازار بود، اما او برخلاف ادعای بدخواهان زندگی ساده و دور از تشریفات و تجملات را برای خود برگزیده بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم عسکراولادی از فعالان بازار بود، اما او برخلاف ادعای بدخواهان زندگی ساده و دور از تشریفات و تجملات را برای خود برگزیده بود.

شاگرد ویژه مرحوم آیت الله مهدوی کنی

آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: مرحوم عسکراولادی یک شخصیت بسیار وارسته و آشنا به علوم حوزوی بود. زمانی من در مدرسه مروی تدریس می کردم که آیت الله مهدوی کنی هم در این مدرسه برای چهار نفر کلاس خصوصی برگزار می کردند و مرحوم عسکراولادی هم در مدرسه مروی به تحصیل می پرداختند و یکی از شاگردان آیت الله مهدوی کنی بودند و بعدها مشخص شد که آیت الله مهدوی کنی مشغول به تدریس درس خارج فقه بودند و مرحوم عسکراولادی هم یکی از آن چهار شاگردی قلمداد می شدند که در کلاس درس خارج فقه آیت الله مهدوی کنی حضور می یافت.

وی در ادامه افزود: مرحوم عسکراولادی به روحانیت بسیار علاقهمند بود و سعی می کرد که حتماً شئون روحانیت را رعایت کند و به آنها احترام بگذارد.

احترام ویژه به روحانیت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: زمانی من نماینده بودم و همراه مرحوم عسکراولادی در کمیسیون بازرگانی که الان کمیسیون اقتصادی است، عضویت داشتیم. هرگاه اعضای کمیسیون از مرحوم عسکراولادی می خواستند که او رئیس کمیسیون بازرگانی شود، ایشان قبول نمی کردند و پس از مدتی مشخص شد که چون به روحانیت علاقه دارد و بر حسب احترام، حاضر نمی شود با حضور من در کمیسیون، ریاست کمیسیون را بر عهده بگیرد.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: مرحوم عسکراولادی اقتصاددان قوی بود، اما تا زمانی که من در کمیسیون بازرگانی حضور داشتم و با وجود اینکه به ایشان بسیار اصرار می کردم ریاست کمیسیون را برعهده بگیرند، حاضر به پذیرش ریاست کمیسیون نبودند.

وی در این رابطه ادامه داد: بیشتر طرح ها و لوایح را با هماهنگی یکدیگر تنظیم می کردیم و همیشه در حین کار و فعالیت از او رفتارهای منطقی و متانت بروز می کرد. مرحوم عسکراولادی همیشه اهل استدلال، تواضع و ادب بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره نوع زندگی مرحوم عسکراولادی گفت: مرحوم عسکراولادی از فعالان بازار بود، اما او برخلاف ادعای بدخواهان زندگی ساده و دور از تشریفات و تجملات را برای خود برگزیده بود و زمانی که سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند، حقوق اندک و ناچیزی از کمیته امداد دریافت می کردند.


https://shoma-weekly.ir/jxcKHu