سیاسی

برجام 2 و 3 شیوه نوین استعمار در عرصه‌های مختلف است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آمریکا به دنبال استعمارنوین در عرصه‌های مختلف اقتصادی فرهنگی با استفاده از الگوی برجام 2و3و... است.
صالح اسکندری در گفتگو با «بصیر سبزوار» با بیان اینکه ازجمله تهدیدهای برجام سعی سران آمریکا و مقامات غربی در متقاعدکردن نخبگان کشور برای راهاندازی مدلهای دیگر برجام است، اظهار داشت: مقامات غربی و دشمنان انقلاب و اسلام به دنبال این موضوع هستند که مدل برجام هستهای را با تمام فشارهایی مانند تحریمهای ظالمانه در مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی پیاده کنند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری ایران در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در زمینههای مختلف ادامه داد: قدرت فرهنگی و تأثیر ایران در این مناطق دشمنان را به فکر اجرای الگوهای برجام انداخته تا از این توان ایران نیز جلوگیری کنند.

اسکندری با تأکید بر این موضوع که دادهها و ستاندههای ما در توافق هستهای به نام برجام قابل دفاع نبوده و افتخاری را کسب نکردهایم، تصریح کرد: با قرارگرفتن دستورات اقتصاد مقاومتی روی میز دولت کشور نیازی به ایجاد برجامهای دو و سه نخواهد داشت.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ژرفا با بیان اینکه یکی از دستورات مقام معظم رهبری ایجاد قرارگاهی برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بود ادامه داد: متأسفانه این ستاد پس از تشکیل در دولت نتوانست جایگاه خود را بازیابی کرده و به توفیقات ویژهای دست یابد.

اسکندری با بیان اینکه بر مبنای سیاستهای اقتصاد مقاومتی این قرارگاه میبایست متشکل از بخش خصوصی، دولتی و تعاونی کشور برای حل 10 شاخص اصلی مدنظر رهبری باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه این قرارگاه فاقد مقدمات و عناصر لازم برای اجراییشدن دستورات است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلیترین راهبردها و راهکارها در مدل برجام اقتصادی نفوذ اقتصادی دشمن است تشریح کرد: عمده حضور شرکتهای خارجی و همچنین تورهای اقتصادی اروپاییان بعد از برجام در ایران کشف و تسخیر بازار مصرف بزرگ ایران بود.

دبیر کارگروه سیاسی اجتماعی مرکز تحقیقات با اشاره به وعدههای دولت یازدهم در خصوص جذب سرمایهگذار خارجی گفت: متأسفانه رقم جذب سرمایههای خارجی در کشور در سالهای 2014 و 2015 در مقایسه با سال2013 که همزمان با سال پایانی دولت دهم بود، حدود 30 تا40درصد کاهش را ثبت کرده است.

اسکندری یکی دیگر از اهداف دشمن در اجرای مدل برجام اقتصادی را تبدیل بازار بکر ایران به محلی برای عرضه کالاهای مصرفی دانست و تأکید کرد: با تحقق این هدف حوزههای مختلف تولید و صنعت کشور به ورطه نابودی کشیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از خطوط قرمز کشور در مسئله برجام هستهای نادیده گرفته شد، ادامه داد: درنوردیدن خطوط قرمز اقتصاد ایران هدف دیگر مدل اجرای برجام اقتصادی است.

https://shoma-weekly.ir/g4OXGT