سیاسی

برجام معامله دو سر سود برای غربی ها بود

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام یک معامله دو سر سود برای غربی ها بود، گفت: ما نه تنها هیچ بهره ای از برجام نبردیم بلکه متضرر شدیم چرا که بر اساس تعهدات برجامی، مجبور شدیم فعالیت‌های هسته ای را متوقف و سایت ها را تعطیل کنیم .

عضو ارشد حزب مؤتلفه گفت: مدت 6 سال کشور معطل مذاکره با غرب و آمریکا مانده است و دولت به تصور اینکه برجام می تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند از پرداختن به راه های دیگر حل مشکلات کشور بازماند.

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با "راه آرمان" اظهار کرد: سیاست مذاکره و به تعبیر دولت تعامل سازنده با غرب نه تنها جواب نمی دهد بلکه روز به روز ضرر کشور ما را بیشتر می کند.

عضو ارشد حزب مؤتلفه افزود: ادامه روند این نوع مذاکرات ما را از اهداف انقلاب اسلامی و حل مشکلات مردم و تحقق پیگیری مطالبات آن ها باز می دارد و دولت باید با جدیت در مسیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد و سیاست مشخص کردند گام بردارد.

ترقی تصریح کرد: تحق کامل اقتصاد مقاومتی و اصلاح کامل نظام بانکی و پولی کشور و هم چنین رفع گرفتاری، بیکاری و تورمی که در جامعه مشکلات عدیده ای برای مردم فراهم کرده است از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید به آن عمل شود.

وی تاکید کرد: امروز دولت برای بازگشت از سیاست غلط مذاکره با غرب که نتیجه ای هم از آن برای توسعه کشور نگرفت هر چه زودتر اقدام کند به نفع کشور است و طبیعتا عذرخواهی از مردم برای بدعهدی های آمریکا و اعتماد بیش از اندازه به غرب می تواند این ناراحتی و نارضایتی که در دل مردم به وجود آمده را قدری آرام کند و آلام آن ها را کاهش دهد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام یک معامله دو سر سود برای غربی ها بود، عنوان کرد: ما نه تنها هیچ بهره ای از برجام نبردیم بلکه متضرر شدیم چرا که بر اساس تعهدات برجامی، مجبور شدیم فعالیت‌های هسته ای را متوقف و سایت ها را تعطیل کنیم .

ترقی در ادامه مطرح کرد: در برجام بسیاری از ذخایر اورانیوم ما فروخته شد و از بین بردن ۱۹ هزار ساتریفیوژی که اورانیوم ۶/۳ درصدی تولید می کرد خسارت سنگینی است و در نتیجه آن، میلیاردها دلار خسارت به کشور وارد شده است.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال مدت ۶ سال کشور معطل این مذاکرات مانده است و دولت به تصور اینکه برجام می تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند از پرداختن به راه های دیگر حل مشکلات کشور بازماند لذا باتوجه به بدعهدی غربی ها درعمل به تعهدات خود، خسارت برجام ده ها برابر منافع محدود آن است که قابل مقایسه نیست.

https://shoma-weekly.ir/4U6E3M