سیاسی

برجام مرگ مغزی شده احیاشدنی نیست

نایب رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت که برجام مرگ مغزی شده و امکان احیای آن وجود ندارد؛ لذا دولت باید مراقب توطئه‌های جدید آمریکا باشد.
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، درباره اظهارات اخیر مقامات آمریکایی برای بازگشت به برجام اظهار داشت: آنچه که از این نوع برخوردها می‌توان استنباط کرد این است که آمریکایی‌ها در طی مدت زمانی که از برجام خارج شده‌اند، تلاش کرده‌اند تا به ایران و به برجام آسیب‌های جدی وارد کنند.

وی گفت: آمریکایی‌ها به بهانه‌های واهی تاکنون به تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند و بنابه تعبیر دولت، بازی برد – برد را به بازی برد-باخت تبدیل کرده‌اند؛ یعنی جمهوری اسلامی ایران به صورت یک‌طرفه به تعهداتش عمل کرده، اما آن‌ها از انجام تعهدات سر باز زده‌اند.

ضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: وقتی امروز آمریکایی‌ها موضوع بازگشتشان به برجام را مطرح می‌کنند، دوباره حساب سود و زیان مطرح می‌شود؛ چون آن‌ها معتقدند که بعد از پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران طبق توافق ۲۲۳۱، باید ایران را مهار کنند؛ بنابراین امروز سخن از بازگشت به میان می‌آورند.

ترقی با بیان اینکه خروج و بازگشت آمریکا به برجام در راستای منافعشان بوده و با این نوع سیاست درصدد ضربه وارد کردن به ایران است، گفت: طبیعتاً دولت باید این نوع توطئه جدید آمریکایی‌ها را هم خنثی کند.

وی بیان کرد: امروز توان دفاعی و تسلیحاتی ایران به‌گونه‌ای است که می‌تواند از طریق فروش تسلیحات که مورد علاقه و توجه کشورهای منطقه قرار گرفته، سهم قابل توجه‌ای از صادرات و تأمین ارز مو رد نیاز را به پیش ببرد؛ لذا با پایان پذیرفتن ممنوعیت‌های فروش و صادرات تسلیحات، قطعاً ایران به یکی از بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات در منطقه تبدیل می‌شود.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دیگر امکان احیای برجام وجود ندارد، یادآور شد: مرگ مغزی‌ای که برای برجام رخ داده، دیگر امکان بازگشتی برای آن وجود ندارد و احیاشدنی نیست.

به گفته ترقی؛ ملت ایران به سیاست‌های آمریکا علیه کشورمان پی برده و دیگر هیچ اعتمادی به این کشور نخواهند داشت تا تن به توافقی دهند که یک‌طرفه است.

https://shoma-weekly.ir/W0OSQU