سیاسی

برجام آینده ای ندارد

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که آینده برجام را چگونه می بینید، عنوان کرد: همانطور که از قبل پیش بینی می شد برجام آینده ای ندارد و آمریکایی‌ها از برجام خارج می شوند.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ایران زیر بار چنین خواسته های غیرمنطقی که برخلاف موازین بین المللی و برجام است نخواهد رفت بنابراین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بدانند که در تحمیل برجام های بعدی بر ایران و تحمیل اصلاحیه بر این توافق ناکام هستند و هیچ نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با بوتیا نیوز در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه مبنی بر احتمال مذاکرات آمریکا با ایران در خصوص مسائل موشکی و حضور ضد استکباری ایران در منطقه گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال اجرای برجام های ۲ و ۳ هستند که در اصلاحیه برجام ۱ به صورت شفاف تر مطرح کنند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: آن ها با این صحبت ها قصد دارند سیاست‌های محدودسازی ایران را در قالب قرارداد برجام همچنان اعمال و دنبال ‌کنند.

ترقی به صحبت ها مقام معظم رهبری در خصوص عدم تغییر در برجام اشاره کردو افزود: مقام معظم رهبری مدت‌ها قبل این مسئله را عنوان کردند و مسئولین دولتی نیز روی این موضوع ایستادند که هرگونه تغییر در خصوص برجام و مذاکره در خصوص این تغییر امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: ایران زیر بار چنین خواسته های غیرمنطقی که برخلاف موازین بین المللی و برجام است نخواهد رفت بنابراین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باید بدانند که در تحمیل برجام های بعدی بر ایران و تحمیل اصلاحیه بر این توافق ناکام هستند و هیچ نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ایران به صورت مکرر از سوی آمریکا و صهیونیسم در حال تهدید و تحریم است و دشمنان جمهوری اسلامی ایران همه تلاش های خود را برای فشار به ما به کار برده اند و هیچ ابزاری برای فشار به ایران ندارند که بخواهند استفاده کنند، هیچ دلیلی ندارد که ایران زیر بار زورگویی های آمریکا و سلطه‌گران جهانی برود.

ترقی با تاکید بر اینکه مسئله موشکی و دفاعی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست، تصریح کرد: هژمونیک و موقعیت نفوذ ایران در منطقه یک واقعیت اجتناب ناپذیر است و حضور ما در سوریه و عراق به درخواست دولت های مذکور صورت گرفته و جزو سیاست خارجی کشور ایران است که از مظلومین دفاع کند.

وی ادامه داد: بنابراین هیچ جایی برای مذاکره و کوتاه آمدن از مواضع جمهوری اسلامی وجود نخواهد داشت و مردم ایران زیر بار این زورگویی ها نخواهند رفت.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که آینده برجام را چگونه می بینید، عنوان کرد: همانطور که از قبل پیش بینی می شد برجام آینده ای ندارد و آمریکایی‌ها از برجام خارج می شوند.

ترقی در پایان اظهار کرد: در واقع بعد از خروج آمریکایی ها از برجام

، ما هم باید از این توافق خارج شویم و مسیر فناوری هسته ای صلح آمیز خودمان را همچنان با جدیت و قدرت ادامه دهیم.

https://shoma-weekly.ir/xEqxzp