سیاسی

برای حمایت از تولیدات داخلی نیاز به فرهنگ‌سازی داریم

جواد آرین منش عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در رابطه اهداف نامگذاری  سال 1391 با عنوان تولید ملی ؛حمایت از کار و سرمایه ایرانی  گفت: به نظر می رسد که اهداف و انگیزه هایی که باعث شده است که یک چنین عنوانی مورد توجه قرار بگیرد این است که ما در دهه پیشرفت وعدالت قرار گرفته ایم و گسترش ابعاد تخاصم دشمنان به شکل تحریم های اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی خودش را نشان داده است . لذا توجه به تولید ملی و حمایت از اندوخته ها و سرمایه های ایرانی و کار و توان جوانان ایرانی بیش از گذشته ضرورت پیدا کرده است .
وی افزود :از طرف دیگر لزوم دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه ، دستیابی به رشد 8 درصدی اقتصاد کشور و کاهش نرخ بیکاری و ایجاد رونق اقتصادی نیازمند توجه به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در کنار ارتقای بهره وری و بالابردن کیفیت تولیدات داخلی و رقابت پذیر کردن تولیدات امکان پذیر است .
نماینده مردم مشهد و کلات در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگوی خود تصریح کرد: ما بایستی در شرایط کنونی اتکا به در آمدهای نفتی را به حداقل برسانیم و در جهت افزایش صادرات و کاهش واردات گامهای بلندتری را برداریم و اگر بخواهیم به این اهداف برسیم بایستی به تولید ملی و سرمایه ایرانی و حمایت از کار و تولید کار مولد  توجه بیشتری بکنیم. بایستی به خودباوری بیشتری دست یابیم  تا از قبل توجه به  تولید ملی و حمایت از کار رفاه نسبی در میان کارگران و پدید آورندگان تولیدات ملی افزایش پیدا  کند.
آرین منش با بیان راهکارهای عملیاتی شدن شعار تولید ملی ؛حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به این امر و به منظورعملیاتی شدن شعار سال و یا به عبارت دیگر راهکارهای عملیاتی این امر به نظر می رسد که باید به این نکات توجه شود:اولا لازم است شرایط و چگونگی جایگاه تولیدات ملی و چگونگی حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابتدا مورد بررسی قرار گیرد و آسیبها و نقاط قوت و ضعف این امر شناسایی شود .از اقدامات دیگر این است که وضعیت مطلوب تولید ملی ؛حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ترسیم بکنیم . بایستی خلا های قانونی در جهت افزایش کمی و کیفی تولیدات ملی را برطرف کنبم و در جهت رفع موانع فرهنگی برای مصرف بیشتر تولیدات داخلی اقدامات لازم را انجام دهیم و در این زمینه فرهنگ سازی کنیم .

https://shoma-weekly.ir/dWOQGZ