سیاسی

برای تحقق کامل آرمان‌های انقلاب اسلامی کار تشکیلاتی عقیدتی لازم است

هر چه زمان می گذرد دور اندیشــی و امعان نظر مردی از سـلـاله زهرا(س) که دوشادوش بنیانگذار کبیر انقلاب(ره) ســنگ بنای نظام‌سازی بر اساس تفکر انقلابی را در ایران پایه‌ریزی کرد بیشتر روشن می شود. بهشتی یک شخصیت تشکیلاتی مکتبی تمام عیار بود.

صالح اسکندری با معمار تشکیلاتی انقلاب اسلامی خواندن شهید بهشتی گفت: هر چه زمان می گذرد دور اندیشــی و امعان نظر مردی از سـلـاله زهرا(س) که دوشادوش بنیانگذار کبیر انقلاب(ره) ســنگ بنای نظامسازی بر اساس تفکر انقلابی را در ایران پایهریزی کرد بیشتر روشن می شود. بهشتی یک شخصیت تشکیلاتی مکتبی تمام عیار بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه شهید بهشتی تنها یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی طراحی یک نظامواره جدید از مردم سالاری دینی را پایه گذاری کرد، افزود: برجسته ترین شخصیت های علمی، مذهبی و سیاسی ایران که در پیروزی انقلاب نقش داشتند در این حزب جمع شده و صد روز پس از تأسیس در مسائل سیاسی، اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی مواضع آن حزب اعلام شد.  اسکندری خاطر نشان کرد: آیت الله شهید دکتر بهشتی در خصوص تشکیلات و ضرورت تحزب پس از انقلاب اسلامی معتقد بود ما برای اینکه بتوانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم، بی شک باید متشکل باشیم. رابطه های ایمانی، اعتقادی، علمی و دینی سازمان نیافته، برای رسیدن به بخشی از اهداف و تحقق بخشیدن به قسمتی از مراحل یک انقلاب می تواند کافی باشد ولی برای رسیدن به بخشی دیگر از اهداف و تحقق بخشیدن به آن قسمت دیگر از آرمان انقلاب کافی نیست.

وی سه شرط تشکل مفید از منظر شهید بهشتی را پاسدار ارزشها بودن، آسان کننده خودسازی برای ما و کمکی به «سیر الی الله» بودن و به درد مردم خوردن و نه باری بر دوش آنها بودن توصیف کرد و یادآور شد: ما همچنان برای رسیدن به آرمانهای انقلاب بر داشتن چنین طرز فکری نیاز داریم؛ مقدمات نظری و عملی تحزب اسلامی در حزب جمهوری اسلامی گذاشته شد اما واقعیت آن است که تحزب اسلامی هنوز به باروری کامل نرسیده است.

https://shoma-weekly.ir/VDLb0s