سیاسی

برادر کشی و آتش جنگ در جهان اسلام را متوقف کنید/ صهیونیسم نمیخواهد مسلمانان "ید واحده" باشند

نظاره گر بودن برادرکشی در مصر و ادامه ستم های قومی مذهبی، جلوی نفرت و کینه توزی و تباهی ها را با فریاد عدالت خواهانه و پیگیری مجدانه از طریق سازمان های بین المللی خصوصاً سازمان کنفرانس اسلامی، بگیرید
قال الله الحکیم فی قرآن الکریم

و ان طائفتان من المومنین اقتتلو فاصلحوا بینهما فان بغت احدا هما علی الاخری فقاتلوا الهی تبغی حتی تفی ء الی امرالله فان فاءت فاصلحوا بینهما بالعدل و اقسطوا ان الله یحب المقسطین

سوره حجرات آیه 9

و اگر دو طایفه از مؤمنان با هم به جنگ پرداختند میان آنها آشتی برقرار کنید، پس اگر یکی از آن دو بردیگری ظلم کرد با آن گروهی که ظلم می کند بجنگید تا به فرمان خدا باز گردد. پس اگر بازگشت و فرمان خدا را پذیرفت میان آن دو به عدالت اصلاح دهید و ظلم را از بین ببرید همانا خداوند کسانی را که ظلم را از میان می برند دوست دارد.

ملت بزرگ مصر با هدف برچیدن طاغوت و حاکمیت اسلام قیام کرد و حکومت ننگین حسنی مبارک را که سالیان طولانی در خدمت اجانب و در رأس آن آمریکا و صهیونیست بود سرنگون و با رأی اکثریت مردم رئیس جمهور و دولت مورد تأئید خود را مستقرنمود. این بیداری ملت مسلمان مصر طولی نکشید که با توطئه سران استکبار جهانی خصوصاً کمک سرویس های جاسوسی انگلیس و غفلت رهبران نهضت به اختلاف و درگیری منجر و با کودتای نظامی رئیس جمهور ساقط و دولت تغییر کرد.

این حادثه غم انگیز متأسفانه به آتش جنگ داخلی و تشدید اختلافات قومی، قبیله ای، مذهبی و سیاسی منجر و طرف های دیگر با تحریک دشمنان اسلام به قتل و غارت و برادرکشی تشویق شدند. مع الاسف این روزها خبرهای ناگواری از آتش جنگ داخلی مصر می رسد و چنانچه علمای بزرگ و دانشمندان اسلامی و سازمان های بین المللی بویژه سازمان کنفرانس اسلامی که بیش از نیم قرن فعالیت در بین دولت های جهان اسلام دارد احساس مسئولیت کنند و برای پایان دادن این جنگ خانمان سوز تلاش سازمان یافته و فوری را مبذول دارند، ان‌شاءالله نهضت بیداری اسلامی به سرانجام خود که اتحاد و همبستگی اسلامی و پیاده سازی احکام نورانی اسلام عزیز است نائل خواهد شد در غیر این‌صورت مبارزات ملت مسلمان مصر برای رسیدن به استقلال و کرامت و عزت اسلامی با شکست مواجه خواهد شد و این دقیقاً خواست استعمار خارجی و صهیونیسم

بین المللی است که نگذارد مسلمانان "ید واحده" باشند و با صلح و برادری و شفقت و مهربانی سرنوشت خود و کشورشان را بدست گیرند.

انتظار ما از سازمان کنفرانس اسلامی با اهداف مترقی و مبانی اصلی تأسیس این سازمان که حمایت از مبارزات ملت های اسلامی برای رسیدن به استقلال، اتحاد اسلامی و همبستگی در سایه اعتقاد به خدای متعال و احکام اسلامی می باشد این است که:

1-جلسه فوق العاده سران کشورهای اسلامی عضو سازمان تشکیل شود.

2-با اعلام آتش بس به طرف های درگیری در مصر، موجبات اعزام هیئت میانجی صلح فراهم گردد.

3-برای حفظ استقلال مصر و آزادی های مشروع ملت، مدل

مردم سالاری اسلامی را در مصر با کمک مردم و رهبران نهضت اسلامی آن کشور پیاده سازی نمایند.

امید است از رهگذر این تلاش خدا پسندانه سریعاً جلوی توسعه آتش جنگ و برادر کشی در مصر گرفته شود و طرفین دعوا به عدالت و مهرورزی و صلح و آرامش فراخوانده شوند.

اما سخنی با نخبگان سیاسی و فرهیختگان جهان اسلام ای علمای بلاد، اندیشمندان، اساتید معزز دانشگاه ها ! آیا وقت آن نرسیده تا بجای

نظاره گر بودن برادرکشی در مصر و ادامه ستم های قومی مذهبی، جلوی نفرت و کینه توزی و تباهی ها را با فریاد عدالت خواهانه و پیگیری مجدانه از طریق سازمان های بین المللی خصوصاً سازمان کنفرانس اسلامی، بگیرید؟

به حکم وجدان و انسا نیت بپاخیزید و با کمک علمای مصر، بین طرفهای درگیر، میانجی گری کنید و اجازه ندهید جهل و غفلت و

بی خبری بیش از این گروه های سیاسی مصر را به قعر سیاهی و تباهی ها فرو افکند.

شما می توانید با ارتباط گرفتن با مردم، آنها را از ادامه خونریزی پرهیز دهید، با ارتباط با رهبران سیاسی، آنها را دعوت به گفتگو و عقلانیت سیاسی نمائید. امروز همه ما مسلمانان بویژه ملت عزیز مصر دشمن مشترک داریم، دشمن مشترک ما استکبار جهانی و صهیونیسم

بین الملل است که بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان را غصب کرده و ملت فلسطین را آواره و نفوس آنها را کشته و به زندان و شکنجه افکنده است ما همگی باید به یک سو نگاه کنیم امام خمینی رضوان الله تعالی علیه از نیم قرن قبل نگاه ما را به آن دعوت کرده است : پیروی از اسلام و قرآن، ایجاد اخوت و برادری، اتحاد در برابر دشمن مشترک، بی تردید هر راهی غیر از این راه قدس، بیراهه است. بیائید به راه امام خمینی که اکنون حضرت آیت الله العظمی خامنه ای آن را نشان می دهد و راهبری می کند بر گردیم.

سخن آخر اینکه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر احکام نورانی اسلام و مجاهدت ملت خصوصاً علما و مبارزان از هر نوع کمک و حمایتی که به اختلاف، نزاع و برادر کشی ملت بزرگ مصر، خاتمه دهد فروگذار نخواهد کرد و تجربه بیش از سه دهه حاکمیت مردم سالاری دینی را با کمال اخلاص به رهبران و مبارزان مصر این کشور بزرگ اسلامی تقدیم خواهد نمود.

به امید صلح و دوستی و حاکمیت اسلام عزیز در تمام بلاد عالم

https://shoma-weekly.ir/zPjB9R