سیاسی

بدعهدی آمریکا اصلی ترین مانع تحقق برجام است

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز اعلام کرد که ایران حتی فراتر از تعهداتش در توافق‌نامه عمل کرده است اما متاسفانه تحریم‌های بانکی و اقتصادی هنوز از سوی آمریکا لغو نشده درحالیکه باید این تحریمها شناسایی و برداشته شوند لذا این موضوعات را می‌توان یکی از مشکلات پیش روی مجلس و دولت دانست.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مشکلاتی در اجرای برجام وجود دارد که دولت و مجلس با مشارکت می‌توانند این موانع را برطرف کنند.

محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاثیر عملیاتی‌کردن اقتصاد مقاومتی در دوران پسابرجام اظهار داشت: مهم‌ترین بحث مجلس، مربوط به برجام و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه افزود: رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز اعلام کرد که ایران حتی فراتر از تعهداتش در توافق‌نامه عمل کرده است اما متاسفانه تحریم‌های بانکی و اقتصادی هنوز از سوی آمریکا لغو نشده درحالیکه باید این تحریمها شناسایی و برداشته شوند لذا این موضوعات را می‌توان یکی از مشکلات پیش روی مجلس و دولت دانست.

انبارلویی با اشاره به اینکه دولت و مجلس می‌توانند با مشارکت یکدیگر موانع را برطرف کنند، خاطر نشان کرد: فارغ از اینکه غرب در برجام به تعهداتش عمل می‌کند یا خیر، آنچه مسلم است اینکه باید برای برون‌رفت از بحران اقتصادی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و 10 اقدام تعیین شده از سوی رهبری را با جدیت عملیاتی کنیم.

https://shoma-weekly.ir/SeVKIL