سیاسی

بخش نظارتی دولت مانع افزایش دوباره قیمت ها شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نظارت دولت بر قیمت اجناس در بازار داخلی یکی از راه‌های مقابله با اثرات تحریم و جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در بازار است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دولت برای حذف دلار در مبادلات تجاری با سایر کشورها گفت: نظارت دولت بر قیمت اجناس در بازار داخلی یکی از راه‌های مقابله با اثرات تحریم و جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در بازار است.«حمیدرضا ترقی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در خصوص دور جدید تحریم ها و راه های مقابله با آن گفت: تحریم ها در واقع عمدتا بخش دولتی را تحت تاثیر خود قرار می دهند و به نظر می رسد این موضوع عمدتا بر روی جلوگیری از تبادلات پولی و تجاری میان 700 فرد، موسسه و بانک های مشمول متمرکز شده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: از طرف دیگر ما شاهدیم که برای انتقال دارایی های ایران به داخل کشور و برخی کالاهای مورد نیاز مردم نیز این تحریم ها تا حدی اثرگذار بوده است اما آنچنان که باید تاثیری در وضعیت مردم نداشته است.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها بیشتر به دنبال ایجاد جنگ روانی است تا مردم برای تامین دارو و کالاهای مورد نیاز خود دچار دغدغه شوند، گفت: از این رو به موازات اعلام تحریم ها شبکه های اجتماعی ضد انقلاب نیز به آن دامن زدند.

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اگرچه در برابر اقدامات جدید آمریکا شورای عالی هماهنگی اقتصاد پیش بینی هایی را انجام داده و برنامه هایی را در دست اقدام دارد که توانسته تا حدی تحریم ها را خنثی و آثار اقتصادی آن را حل کند اما به نظر می رسد باید این موضوع جدی تر دنبال شود.

«ترقی» اظهار کرد: در مقابله با تحریم ها برای وارد کردن کالاهای مورد نیاز مردم باید راهکارهای دور زدن تحریم ها را در مبادلات با کشورهای مختلف گسترش دهیم و همچنین پیمان های مالی و پولی با کشورهای گوناگون را با هدف حذف دلار مورد توجه قرار دهیم. این امر موضوعی بود که تا حدی دولت در اقدام اجرایی آن تاخیر کرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی اذعان کرد: در رابطه با مبارزه با جنگ روانی و جوانب آن نیز باید اقدامات لازم برای خنثی کردن اثرات آن از سوی صدا و سیما در رسانه های جمعی دنبال شود و ستاد فرماندهی مقابله با تحریم برنامه ریزی منسجمی در این خصوص ارایه دهد.

«ترقی» خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات منظم ستاد فرماندهی مقابله با تحریم و اطلاع رسانی گزارشات به مردم می تواند آنها را در جریان حل مشکلات اقتصادی و رصد آن قرار دهد.

وی در خصوص نظارت دولت در امر تحریم نیز با اشاره به کنترل بازار داخلی تصریح کرد: بخش نظارتی دولت نیز باید به صورت جدی تر بر نرخ ها و قیمت ها در سطح کشور کنترل داشته باشند و جلوی برخی از سوءاستفاده ها را از طریق این نظارت بگیرند تا در این شرایط افراد و برخی شرکت ها اجازه افزایش قیمت به بهانه تحریم و ایجاد هرج و مرج در بازار را نداشته باشند و منجر به افزایش دوباره قیمت ها نشوند.

https://shoma-weekly.ir/K8PcvY