سیاسی

بخش عظیمی از واردات کالا در حوزه دولت است

‌محمد نبی حبیبی: نباید رسیدگی به بودجه سال 91 را به یک معضل تبدیل کرد.
محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به رد و سپس قبول کلیات بودجه 91 در کمیسون تلفیق گفت :‌نباید رسیدگی به بودجه سال 91 را به یک معضل تبدیل کرد، مجلس می تواند دیدگاههای اصلاحی خود را در رسیدگی به بودجه اعمال کند.
رد کلیات بودجه صحیح به نظر نمی رسد
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی که درپایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت افزود :‌بودجه در یک جمله یعنی ، پیش بینی در آمد و برآورد هزینه . ما در رسیدگی به بودجه با دو عدد و رقم روبرو هستیم، یا در آمدی است یا هزینه ای است. مجلس در مورد هر عدد اگر نظر کارشناسی و دقیق دارد باید نظر اصلاحی بیاورد و هیچ منع قانونی برای تغییر اعداد و ارقام بودجه توسط مجلس وجود ندارد، بنابراین رد کلیات بودجه صحیح به نظر نمی رسد.
‌مجلس باید اعتنای جدی در رسیدگی
به بودجه داشته باشد

حبیبی با اشاره به غیبت شماری از نمایندگان به هنگام رای گیری در کمیسون تلفیق اظهار داشت: ‌مجلس باید اعتنای جدی در رسیدگی به بودجه داشته باشد، غیبت اعضای کمیسیون تلفیق به هنگام این تصمیم گیری مهم و کلیدی هیچ توجیهی ندارد.
زیان تاخیر چیزی نیست که پنهان بماند
وی ادامه داد: ‌امسال، سال حمایت از تولید ملی ،‌کار و سرمایه ایرانی است، مجلس و دولت باید با همدلی در عدد و رقم بودجه این حمایت را برجسته کنندو هر قدر رسیدگی به تاخیر افتد، زیان آن برای کشور چیزی نیست که پنهان بماند.
برای حمایت از تولید ملی، قانون داریم
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به شعار حمایت از تولید ملی تصریح کرد: ‌ما قانونی تحت عنوان "قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی تولیدی و صنعتی و اجرای پروژه ها " داریم که این قانون متضمن حمایت تولیدات داخلی است. دولت و مجلس باید با استفاده از این قانون، جلوی ورود کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود و کیفیت لازم را هم دارند بگیرند. بخش عظیمی از واردات کالا، اختصاص به شرکت های دولتی و در حوزه دولت است. دیوان محاسبات باید ارزیابی خود را از اجرای این قانون به مجلس گزارش دهد.
اعداد و ارقام در حوزه نفت و گاز
 باید تغییر کند

وی تاکید کرد:‌اعداد و ارقام در حوزه نفت و گاز باید بر اساس قانون محاسبات عمومی و اصول 52 و 53 قانون اساسی تغییر کند. مجلس برای تغییرات باید گزارش رسمی از مرکز پژوهشها و دیوان محاسبات داشته باشد، همین تغییرات باید در حوزه معادن به طور اخص و انفال به طور اعم صورت گیرد.
اهمیت زمان دار بودن احکام مصلحتی
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نظرات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع زمان دار بودن احکام مصلحتی خیلی مهم است. اگر به آن اعتنا نشود قوانینی که بر اساس مصلحت شکل گرفته روزی خود به معضل تبدیل می شود. کشور باید بر اساس احکام اولیه اسلام و نیز اصول قانون اساسی اداره شود، اگر مصلحتی در قوانین برای عبور از این دو دیده می شود باید موقتی و زمان دار باشد.
وی افزود: اشاره و تاکید مقام معظم رهبری بر مشخص شدن زمان احکام فوق العاده مهم است و باید با آن توجه ویژه شود.
نظارت مجمع منتفی است
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: ‌موضوع دیگر بحث نظارت است که برخی در مجمع اصرار داشته که مجمع بر این جایگاه بایستد و در مورد اجرای قوانین نظارت کند، به نظر می رسد با توجه به جایگاه رفیع مجلس در امر نظارت و نهاد های فیصله بخش در نظارت مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور امر نظارت به عنوان یک وظیفه کلیدی مجمع منتفی باشد.
مجمع تشخیص، مظهر خرد جمعی نظام است
وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام مظهر خرد جمعی نظام است و باید در آنجا معضلات فیصله یابد.
آمریکائی ها در مصر
 به دنبال مصادره انقلاب هستند
حبیبی در بخش دیگری از این گفت وگو در مورد آخرین وضعیت مصر بیان داشت: آمریکائی ها در مصر به دنبال مصادره انقلاب هستند. رسمیت یافتن نامزدی عمر سلیمان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازگشت به نقطه صفر و شرایط مبارک در مصر است، انقلابیون مصری باید تکلیف خائنین به ملت مصر را در پای چوبه های دار تعیین کنند نه در صندوق رای. وی افزود: کسانی که در کنار مبارک دست به کشتار مردم زدند، نباید صلاحیتشان به عنوان نامزد انتخاباتی تایید شود و درمعرض رای مردم قرار گیرند.
‌طرح آمریکائی ها در سوریه حمایت از تروریسم
 و کشتار مردم است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در خصوص اوضاع سوریه نیز اظهار داشت: ‌طرح آمریکائی ها که امروز در سوریه توسط ترکیه و اقمار آمریکا در منطقه پیگیری می شود حمایت از تروریسم و کشتار مردم است .جمهوری اسلامی، دفاع از بشار اسد و مردم سوریه را باعنایت به تداوم اصلاحات در دستور کار خود دارد و با هرگونه طرح آمریکایی واسرائیلی مقابله می کند.
طرح پیشنهادی کوفی عنان معقول است
وی تاکید کرد: طرح پیشنهادی کوفی عنان معقول است به شرطی که تروریستها تن به آتش بس دهند و سلاحهای خود را زمین بگذارند و رای مردم در خصوص آینده سوریه را یک میزان درست بدانند.
عربستان از دخالت پرهیز کند
وی همچنین به عربستان هشدار داد از دخالت در یمن ، بحرین وحمایت از دیکتاتور ها در این کشورها  پرهیز کند.
شهید آوینی، روشنفکری متعهد
حبیبی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی، او را روشنفکری متعهد و فرزند انقلاب و اسلام در حوزه هنر دانست و بیان داشت: روایت صادقانه وی از فداکاری های ملت در دفاع مقدس و نیز جانفشانی های شهداو ایثاگران در تاریخ ادب و هنر ایران زمین ماندگار است و نام او را جاودانه می کند.
شهادت صیاد شیرازی
 داغ عظیمی بر سینه حزب الله
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی گفت:‌شهادت صیاد شیرازی توسط منافقین کوردل داغ عظیمی است که بر سینه حزب اله سنگینی می کند. فداکاری های  شهید صیاد شیرازی در جنگ تحمیلی به ویژه رشادتهای او در عملیات مرصاد و فرستادن شمار زیادی از منافقین به جهنم از خدمات فراموش نشدنی وی است. نام او در تاریخ پر از افتخار کشور جاودانه است و در قیامت با صلحا ،‌صدیقین و شهدا محشور خواهد شد .

 

https://shoma-weekly.ir/80nIeR