سیاسی

بخشی از گرانی حاصل تلاش دشمن است

اینکه BBCهر برنامه‌ای که در داخل کشور برای کاهش گرانی انجام می‌شود خلاف آن را می گوید نشان دهنده آن است که بخشی از گرانی توسط دشمن تدبیر می‌شود.
نماینده تهران با بیان اینکه مجلس موضوع گرانی ها را از طریق تذکر به وزیران پیگیری می کند، گفت: اینکه BBCهر برنامه‌ای که در داخل کشور برای کاهش گرانی انجام می‌شود خلاف آن را می گوید نشان دهنده آن است که بخشی از گرانی توسط دشمن تدبیر می‌شود.
غلامعلی حدادعادل در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که تدبیر مجلس درباره گرانی های اخیر که مردم را آزرده و نگران کرده است چیست؟ گفت: دخالت‌های مجلس در موارد کلان اقتصادی است. کمتر اتفاق می‌افتد که با یک مصوبه مجلس نرخ ارزاق و کالاها به سرعت تغییر کند. تاثیر تصمیم گیری‌های دولت و وزارتخانه‌ها در نرخ‌ها زودتر معلوم می‌شود. مجلس در قانون بودجه در کلان اقتصاد تاثیر می‌گذارد با این اوصاف اگر احساس شود برای کاهش گرانی مجلس باید قانون وضع کند نمایندگان آمادگی آن را دارند.
خبرنگاری از حداد عادل درباره نظرش نسبت به تغییر استانداران و از جمله زمزمه تغییر استاندار تهران پرسید که وی گفت: تغییر استانداران جزو اختیارات دولت است ما در مقدمات این تصمیم گیری‌ها نیستیم که بدانیم چه تصمیمی گرفته شده است.
وی ادامه داد: 8 سال است که عادت کرده‌ایم تصمیم گیری‌ها در دولت آقای احمدی‌نژاد غیرقابل پیش بینی است.

https://shoma-weekly.ir/qWxg2k