سیاسی

با قهرمان سازی از معاندین باید برخورد شود

دشمنی آمریکا با ملت ایران یک دشمنی دیرینه است. این دشمنی‌ها با کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ آغاز شد و دست آشکار آمریکا در دست اندازی به منافع ملی کشور ما بروز و ظهور یافت. تا الان هم پرونده سیاه دشمنی امریکا با ملت ایران پرونده ای سراسر از این خباثتهاست.

حجت الاسلام محمد حسن ذاکری- دشمنی آمریکا با ملت ایران یک دشمنی دیرینه است. این دشمنیها با کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ آغاز شد و دست آشکار آمریکا در دست اندازی به منافع ملی کشور ما بروز و ظهور یافت. تا الان هم پرونده سیاه دشمنی امریکا با ملت ایران پرونده ای سراسر از این خباثتهاست.

ما از دشمن انتظار دوستی نداریم و رفتار او قابل پیش بینی است. مطالبی که مقام معظم رهبری «حفظه الله» نسبت به امریکا بیان فرمودند که پشت این لبخندها و زیر این دستکش مخملین دستهای چدنی نهفته است،‌‌ همان خوی استکبار و تجاوزگرانه امریکاست. اگر از طریقی موفق نشوند به ملت ما آسیبی وارد کنند، طرق و راههای دیگر را دنبال خواهند کرد. اینها با اصل نظام ما مشکل دارند. نظامی که مبتنی بر ولایت فقیه و استکبارستیزی است و الان بینی امریکا را در عرصه بین الملل به ویژه در منطقه به خاک مالیده و حالا به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای خاری در چشم امریکاییها شده است.

حقوق بشری که در غرب مطرح است با مبانی اسلامی ما در تعارض است و معتقدیم حقوق اصلی بشر را اسلام تدبیر کرده و دین مداری مردم جامعه ما و حقوقی که مبتنی بر آموزه های دینی است، به ویژه تشیع که به هر حال منابع عظیم ما در کتبی که از روایات اهل بیت (ع) به ما رسیده، سرشار از این حقوق بشر است که حقوق حقیقی هم همین هاست.

نه آنچه که غرب به آنها تظاهر میکند. میبینید بیشترین نقض حقوق بشر در غرب و امریکا رخ میدهد. این یک بهانه سیاسی برای مقابله با مردم ماست. این کاملاً مشخص است و لذا نباید به درخواست آنها تن بدهیم و به گونه ای حرکت کنیم که بخواهیم آن حقوق بشر را در جامعه خودمان اعمال کنیم.

ما بایستی بر اساس موازین شرعی و دینی عمل کنیم. البته نواقصی وجود دارند که از ما و مسئولین ما است که باید رفع شوند و حقوقی که اسلام تعیین کرده، در جامعه جاری و ساری باشد.

در مورد سفر هیئت پارلمانی اروپا و اقدام مغرضانه آنها طبیعی است مسئول مستقیمی که نظارت بر این امور جزء وظایف اوست، وزارت خارجه است که باید توضیح بدهد.

نمیشود هیئتی وارد ایران شود و نه دعوت کننده خبر داشته باشد و نه کسی که مسئول مستقیم هویت این گروهها هست مطلع باشد. به هر حال اینکه هر کسی از خود سلب مسئولیت کند زیبنده مسئولین نظام ما نیست و باید صراحتاً مشخص شود، چون خط قرمز ما اهل فتنه هستند. کسانی که فتنه گری کردند، با فتنه همراه بودند و در دادگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی محکوم به فتنه هستند. حالا ما بخواهیم راه را باز کنیم که از اینها چهره ها قهرمان ساخته شود. اروپا هم نشان داده است که به دنبال قهرمان سازی از چهره هایی است که با نظام مخالفت دارند و مستقیماً با نظام ما درگیرند و حالا آیا ما باید زمینه را فراهم کنیم که اینها هر جولانی که دلشان میخواهد در کشور ما بدهند؟

اظهارات مجلس و وزارت خارجه ما نشان میدهد یک جریان سومی این دیدگاه را هدایت میکند. ظاهر امر این را نشان میدهد. به هر حال دستگاههای اطلاعاتی ما باید در این زمینه توضیح بدهند و از مسئولین ذیربط بخواهند خط قرمزها را رعایت کنند.

اینها به دنبال قهرمان سازی از چهره های مخالف نظام هستند. رویه غرب هم همین طور است و حکومتهای مستقل و آزادیخواه به ویژه در مورد نظام مقدس جمهوری اسلامی سالها است نشان
داده
اند چهره های مخالف و معاند نظام و کسانی را که حتی دستشان آلوده به خون ملت مظلوم ماست، در دامن خود پناه میدهند و از لیست تروریستها خارج میکنند. در مورد حقوق بشر هم نشان داده اند هر کس مخالفتش با نظام ما بیشتر باشد، محبوبتر است. هم تقویت روحی و مالی این جور افراد را در دستور کار خود دارند که جوایز مختلفی که در طول سال در اروپا به اینها داده میشود، مجرا و آبشخوری برای کسانی است که میخواهند سر این سفره بنشینند و ارتزاق کنند.


https://shoma-weekly.ir/JN213G