سیاسی

با جهاد تبیین، در برابر تحریف عاشورا بایستیم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در مسیر خط تکاملی عاشورا نباید فقط گذشته را ببینیم، بلکه باید بر اساس اهداف قیام عاشورا وظیفه امروز خود را بیابیم.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، دکتر اسدالله بادامچیان در سخنانی همزمان با عصر عاشورا تصریح کرد: وظیفه امروز ما علاوه بر عزاداری همراه با شور حسینی، شناخت وظیفه در مسیر خط عاشورایی تا رسیدن به حکومت عدل مهدوی است.

وی با اشاره به تاکید ولی امر مسلمین بر موضوع جهاد تبیین ادامه داد: برای تبیین نهضت حسینی باید با دانش تبیین و چگونگی تبلیغ دین آشنا باشیم تا بتوانیم با تدبیر در برابر دشمن و نقشه هایش بایستیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی حماسه عاشورا را در مسیر تکاملی تاریخ بشر و در امتداد زحمات پیامبران الهی توصیف کرد و گفت: در طول تاریخ بعد از عاشورا همه شیاطین و دنیاطلبان کوشیدند پرچم عاشورا بالا نرود و شعله عشق حسینی کم شود و همه تلاش خود را به کار بردند تا عاشورا حذف شود.

وی افزود: پس از آنکه در حذف عاشورا موفق نشدند در راستای تحریف عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) گام برداشتند که این تلاش همچنان ادامه دارد و یکی از وظایف مهم در عرصه جهاد تبیین مقابله با این تحریف ها و معرفی درست نهضت عاشورا است.

بادامچیان تصریح کرد: حتی در مسیر نهضت انقلاب اسلامی هم برخی با برداشت های متفاوت از قیام عاشورا بودند که امام خمینی (ره) در این راستا تلاش بسیار کردند تا انحراف از آئین عاشورایی در نهضت انقلاب اسلامی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: حتی در آن سالها برخی ملی گرایان نسبت به نحوه عزاداری و سینه زنی هم حاشیه وارد کردند که امام خمینی(ره) در پاسخ تاکید کردند عزاداری باید همراه با شور حسینی برگزار شود و امروز می بینیم که در سراسر جهان شور حسینی برپا می شود که این در مسیر خط تکاملی عاشورا است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: البته وظیفه امروزتوجه به شور و شعور حسینی در کنار هم است و مهم است که با شناخت شرایط و وظایف و نیز مغتنم شمردن فرصتها، در چارچوب نهضت حسینی حرکت خود را به پیش ببریم.

https://shoma-weekly.ir/J18z6E