سیاسی

با تلاش بسیج تعداد قابل توجهی از کارگاه‌های بزرگ تولیدی به چرخه تولید بازگشتند

همایش روز قشر بسیج اصناف با حضور سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا و حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف کشور، دکتر بادامچیان مسئول هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج اصناف کشور و مسئولین و نمایندگان دستگاه‌های اقتصادی استان، مدیران کانون‌های بسیج اصناف مازندران و روسای صنف‌ها در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا با اشاره به ماموریت‌های بسیج اصناف گفت: بسیج اصناف کشور دو ماموریت داخلی و بین المللی دارد که در ماموریت داخلی حمایت از تولید داخلی در دستور کار جدی این سازمان است.

حسن پور رفع موانع تولید در بخش بازارسازی و بازاریابی و نیز رفع موانع در بانک‌ها که در بخش تولید بوجود آمده، را ماموریت داخلی دیگری از بسیج اصناف هم برشمرد و افزود: شعار چهارده ساله رهبر معظم انقلاب در بخش اقتصادی و تولید است و سازمان بسیج حمایت از تولید داخل را در تمامی سطوح به ویژه بخش اصناف به طور جدی دنبال می‌کند.

مسئول بسیج اصناف در ادامه با تاکید براینکه نباید کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی تعطیل داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با تلاش بسیج امسال بخش قابل توجهی از کارگاه‌های بزرگ تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان این مطلب که اشتغال افرینی و رفع موانع تولید از مهمترین وظایف سازمان است، اضافه کرد: دولت سیزدهم، باید بازو‌های امین در بخش خصوصی داشته باشد و بدون بخش خصوصی امین نمیتواند قدمی بردارد از همین رو ایجاد شبکه‌های امین در همه سطوح، اعم از تولید کننده، مصرف کننده، توزیع کننده و بخش تجارت، مهم‌ترین ماموریت اصلی سازمان بسیج اصناف در بخش داخل است.

مسئول بسیج اصناف کشور درادامه سخنان خود به تشریح ماموریت این سازمان در حوزه بین الملل هم پرداخت و گفت:اگر تولیدات را در بازار بین المللی عرضه نکنیم سرمایه ما هدر خواهد رفت.

حسن پور گفت:کشور‌های مقاومت و کشور‌های همسایه به عنوان اولویت‌های صادرات در بخش تولیدات هستند. در سازمان بسیج اصناف میز روسیه، قطر و جام جهانی، تشکیل و فرصت مناسبی برای عرضه تولیدات فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های قرارگاه شهید امانی هم اشاره کرد و گفت: کمک به دولت فرمان رهبر معظم انقلاب است.

حسن پور با اعلام اینکه در استان مازندران پویشی به نام پویش کسبه حسینی راه اندازی شده است، افزود:در مسئله کرونا، وقتی در کشور ماسک کمیاب شد و ماسک دزدی در دنیا اتفاق افتاد فقط در مازندران ۵۰۰ کارگاه تولید ماسک ایجاد شد، و در حال حاضر ایران صادرکننده ماسک و دستگاه اکسیژن ساز است.

مسئول بسیج اصناف مردمی سازی اقتصاد را مهم دانست و اضافه کرد:ریزدگرد‌ها یکی از معضلات کشورهابه ویژه کشور ایران است که حتی استان شمالی را هم درگیر کرد از همین رو بسیج ازیک شرکت دانش بنیان حمایت تا مالچی که مناسب و سازگار با محیط زسیت را تولید و به زودی با همکاری دستگاه‌های متولی این معضل هم حل شود.

وی در پایان سخنان خود به پیاده روی اربعین حسینی هم اشاره کرد و گفت: کاروان جهادی تخصصی در عموئ شماره یک مسیر نجف به کربلا مستقر می‌شوند تا به موکب داران عراقی در بخش فنی خدمات بدهند که ۲۰ نفر از تعمیرکاران و فنی کاران، مازندران برای خدمات دهی به موکب داران عرقی اعلام آمادگی کردند.

https://shoma-weekly.ir/629ZRi