سیاسی

با ائتلاف اصولگرایان سرنوشت انتخابات دور اول مشخص می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس معتقد است: اگر اصولگرایان با هم ائتلاف کنند و به کاندیدای واحد برسند، نتیجه انتخابات دور اول مشخص خواهد شد، در غیراینصورت انتخابات به دور دوم کشیده می شود.
عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به کنارگیری «عارف» از رقابت‌ها، گفت: این کاندیدا علی رعم میل باطنی و در پی گفت‌وگوهای پس پرده و به دلایل حزبی کنار رفت، اگرچه رسما اعلام نکرد به نفع چه کسی کناره گیری کرده است.

وی ادامه داد: «عارف» در ابتدا محکم ایستاده بود و قصد کناره‌گیری نداشت و حتی تا روز گذشته نیز تصمیم داشت تا آخر حضور داشته باشد، اما به دلیل فشارهای حزبی مجبور به کناره‌گیری شد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «روحانی» در ابتدا به عنوان یک کاندیدای مستقل وارد شد و ادعا می کرد که اصلاح طلب نیست، ابرازعقیده کرد: امروز شاهدیم جریان اصلاحات اصلی ترین مهره خود که «عارف» بود را قربانی کرد که این امر نشان می‌دهد حرفهای «روحانی» در حد ادعا بوده و به اصلاحات گرایش دارد.

مصری در خصوص کناره گیری «حدادعادل» هم یادآوری کرد: جنس کناره گیری «حدادعادل» با «عارف» تفاوت داشت و از ابتدا بنا بر این بود که از ائتلاف اصولگرایان یک نفر بیرون بیاید.

وی تصریح کرد: اگر جمع «قالیباف»، «ولایتی» و «جلیلی» تصمیم بگیرند ترکیبی ایجاد کنند که در آینده کشور را با هم اداره کنند، اما امروز تنها یک نفر از آن ها به عنوان کاندیدا باقی بماند، سرنوشت انتخابات در مرحله اول مشخص شده و به دور دوم کشیده نخواهد شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ائتلاف کاندیداهای اصولگرا را در شرایط فعلی بعید دانست و افزود: هر یک از کاندیداهای اصولگرا یک وزن سیاسی دارند و هر بخش از جامعه یکی از آن ها را انتخاب می کند.

مصری خاطرنشان کرد: هیچ موقع فضای انتخاباتی کشور تا این حد غیر قابل پیش بینی نبوده است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اعتقاد به وجود رای‌های خاموش فراوان در کشور، اظهار داشت: اگر چه مردم در فضاهای اجتماعی و تبلیغاتی حضور چندانی ندارند، اما در انتخابات حضور حداکثری خواهند داشت.

وی گفت: مردم نشان دادند علاقمند به فضای سالم و بی تهییج هستند و به هیجانات زودگذر و بی اثر بها نمی‌دهند، اما در انتخابات حضور قابل توجه خواهند داشت.

نماینده کرمانشاه سطح کاندیداها را مثبت ارزیابی و یادآوری کرد: از همه سلیقه ها در انتخابات کاندیدا داریم و این مردم هستند که همه حرف ها را شنیده‌اند و گفتمان انتخابات را رقم می‌زنند.

مصری اظهار داشت: همه افرادی که کاندیدا شده‌اند مورد تاییدند و از چارچوب قوانین خارج نیستند، اما باید تلاش کرد فرد شایسته و اصلح انتخاب شود.

وی ترسیم راه آینده و افزایش اعتبار بین المللی ایران را بالاترین دستاورد انتخابات یاد کرد و افزود: وقتی رئیس جمهور یا یک وزن بالا انتخاب شود در عرصه های بین‌المللی قدرت گفت‌وگو، مذاکره و تعاملات سیاسی بالاتری خواهد داشت.

این عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: اگرچه سیاست خارجی ایران همواره ثابت است اما می توان امید داشت فردی که انتخاب می شود با ادبیات و رفتار جدید برای ایران مذاکره کند تا نتایج بهتری حاصل شود و بتوان تعاملات جهانی را بازبینی کرد.

مصری خاطرنشان کرد: امروز موانع سیاسی فراوانی سر راه اقتصاد کشور است که می توان امید داشت با یک انتخاب شایسته و با گفتمان صحیح این موانع تعدیل شود.

https://shoma-weekly.ir/pQNC4h