سیاسی

باید کاری کرد اساسی

بی گمان وزیر آموزش و پرورش به عنوان مسئول اول دستگاه آموزش و پرورش باید جوابگوی علل وقوع این حادثه تلخ باشد ، اما باید از این نماینده محترم هم پرسید که صرف برکناری وزیر مشکل حل خواهد شد یا اینکه این امر تنها و آنهم شاید می تواند مرهمی موقتی باشد برزخم دل اولیای دانش‌آموزان پیرانشهری .
مهدی ده مرده- هنوز خاطره  دردناک آتش سوزی مدرسه ای در استان فارس و سوختن دانش آموزان ازاذهان جامعه پاک نشده بود که بار دیگر سوختن دانش آموزان ابتدایی روستای شین آباد پیرانشهر دل همه رابه درد آورد.
حادثه روستای شین‌آباد مانند بسیاری دیگر ازاتفاقات ناخوشایندی که طی این سالها در کشور رخ داده است تا مدتی حواشی زیادی به‌دنبال خواهد داشت و پس از آن به فراموشی سپرده خواهد شد.دراین مدت همه به دنبال مقصر می گردند و هرکس می خواهد از خود و نهاد مربوطه اش رفع مسئولیت کند و بار گناه را بر گردن دیگری بیندازد . این رسمی بوده که همواره در این کشور بوده و ظاهرا ً باز هم خواهد بود. در سوانح هوائی ، دریائی و  جاده ای، خلبان وناخدا و راننده مقصرند اما اینکه هواپیماهای مافرسوده است و فرودگاههای ما تجهیزات کافی ندارند یا در دریای متلاطم چه کسی مجوز تردد کشتی ها را صادر میکند و در زمان وقوع حادثه چرا امداد دریائی حضور ندارد و یا جاده های ما استاندارد نیست و وسائل نقلیه از امنیت مناسبی برخوردار نیستند . این دیگر اهمیتی ندارد. درابطه با همین حادثه آتش سوزی دبستان روستای شین آباد. تا امروز هیچ کس مسئولیت این حادثه ناگوار را به عهده نگرفته و همه همدیگر را متهم به اهمال و کم کار می کنند.
'حمیدرضا حاجی بابایی' که برای ارایه گزارشی از وقوع حادثه آتش سوزی در مدرسه دخترانه انقلاب شین آباد پیرانشهر استان آذربایجان غربی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، گفت:در روز حادثه سرایدار نفت در داخل بخاری ها می ریزد ولی زمانی که به این کلاس می رسد، مقداری از نفت بخاری به اطراف نیز ریخته می شود که این مساله باعث شعله ور شدن بخاری می شود.
وزیرمحترم آموزش و پرورش در گزارش خود ادامه می دهد که اگر معلم دانش آموزان را از کلاس درس خارج می کرد، این اشکال پیش نمی آمد ولی معلم دلسوزی می کند و به کمک سرایدار به سمت بخاری می روند تا آن را جابه جا کنند.
پس از دید وزیر مقصران مشخص است. اما وزیر پاسخ نمی دهد که چرا این مدرسه که به گزارش مهر جزو مدارس فرسوده بوده که حکم تخریب آن آمده همچنان فعالیت می کرده و با آنکه در منطقه ای از شهر قرار داشته که به گاز شهری متصل بوده از بخاری نفتی برای گرمایش آن استفاده می کرده اند.
همچنین وزیرمحترم ازدست اندرکاران وزارتخانه متبوعش نمی پرسد که چرا کلاس درس دستگیره نداشته به گونه ایی که خبرگزاری فارس  درگزارشی که ارائه می دهد به نقل از افسانه، یکی از  دانش‌آموزان می نویسد: در کلاس‌ دستگیره نداشت و ما نمی‌دانستیم چه کار کنیم.
و باز هم مثل گذشته برخی خواهان استغفاء و یابرکناری وزیر شده اند .
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درباره حادثه آتش‌سوزی روستای شین‌آباد از جمله کسانی است که بر استعفای وزیر آموزش و پرورش اصرار دارد. رسول خضری در این‌باره به ایلنا گفته است: وزیر آموزش و پرورش به‌منظور احترام به افکار عمومی و دلجویی از خانواده‌هایی که عزیزان آنها در این حادثه آتش‌سوزی مصدوم شده‌اند باید استعفا دهد، اگر دختر خودش هم در حادثه‌ای مصدوم می‌شد اینطور برخورد می‌کرد.
بی گمان وزیر آموزش و پرورش به عنوان مسئول اول دستگاه آموزش و پرورش باید جوابگوی علل وقوع این حادثه تلخ باشد ، اما باید از این نماینده محترم هم پرسید که صرف برکناری وزیر مشکل حل خواهد شد یا اینکه این امر تنها و آنهم شاید می تواند مرهمی موقتی باشد برزخم دل اولیای دانش‌آموزان  پیرانشهری .
و در نهایت آنچه که باید گفت و نوشت این است که کار از پای بست ویران است و با برخوردهای احساسی و تصمیمات آنی ولحظه ای اتفاق مهمی نمی افتد و ماجرا فراموش می شود و تا حادثه دیگری که رخ بدهد سرو صداها می خوابد .

https://shoma-weekly.ir/IfzR8O