سیاسی

باید فاصله ها با سند چشم انداز اصلاح و ترمیم شود

سند چشم انداز در بخش هایی مثل علمی و فناوری که از اهداف آن هستند در دولت جدید به نتایج قابل قبول رسیده است. ولی در بعضی موارد فاصله وجود دارد تا به آن شاخص هایی که اشاره شده دست یابیم. در بعضی موارد نیز از این اهداف دور شده ایم ولی روند اجرایی آن در برنامه پنج ساله پنجم باید دنبال شود.
حمید رضا ترقی عضو شورای مرکز حزب موتلفه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: سند چشم انداز در بخش هایی مثل علمی و فناوری که از اهداف آن هستند در دولت جدید به نتایج قابل قبول رسیده است. ولی در بعضی موارد فاصله وجود دارد تا به آن شاخص هایی که اشاره شده دست یابیم. در بعضی موارد نیز از این اهداف دور شده ایم ولی روند اجرایی آن در برنامه پنج ساله پنجم باید دنبال شود.

وی تصریح کرد: هر چند در بعضی از بخش ها با افزایش رشد اقتصادی با مشکل تحریم روبرو شدیم، در نتیجه ما نمی توانیم به آن حد نصاب که 8 درصد بوده برسیم. پس عقب ماندگی در رشد اقتصادی مهمتری کاستی در سند چشم انداز است .

وی در ادامه افزود: در بعد فرهنگی نیز در دولت فعلی و هم در دولت قبل با چشم انداز های 20 ساله فاصله گرفتیم. آنچه که می توان به عنوان راهکار بیان کرد اولویت سند چشم انداز در برنامه های یک ساله و پنج ساله دولت مورد توجه قرار گیرد. همانطور که در مورد بودجه تفریق بودجه را به دیوان ارائه می دهیم عملکرد دولت در مورد چشم انداز نیز باید مورد توجه قرار گیرد و مجلس به آن توجه کند.

وی تصریح کرد: باید فاصله ها اصلاح و ترمیم شود. قرار شد که تشخیص مصلحت نظام در این خصوص کاری انجام دهند که انجام نشد. انشاالله در پنج ساله دوم در مورد چشم انداز در عملکرد دولت توجه داشته باشیم تا مجلس بتواند در این مسیر کاستی وعقب ماندگی را جبران کند.

https://shoma-weekly.ir/DExKWf