سیاسی

باید علمای مصر بیدار شوند

وضعیت امروز مصر به هیچ عنوان امیدوار کننده نیست و در صورتی که به همین صورت پیش برود نباید چشم امید به امنیت منطقه داشت.

به گزارش عصر کازرون به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محمد خرسند عضو حزب موتلفه اسلامی ، کشتار بی‌رحمانه در مصر را محکوم کرد و بیان داشت: مشکلات امروز مصر و برخی کشورهای عربی مانند سوریه به دلیل خلأ رهبری در انقلاب‌ها است.

وی ارزش رهبری و ولایت را بسیار گران‌سنگ دانست و تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران پس از ۳۴ سال محکم و پا برجا ایستاده به دلیل وجود رهبری آگاه و مقتدر است.

عضو حزب موتلفه اسلامی وضعیت مصر را بسیار ناخوشایند عنوان کرد و گفت:‌ وضعیت امروز مصر به هیچ عنوان امیدوار کننده نیست و در صورتی که به همین صورت پیش برود نباید چشم امید به امنیت منطقه داشت.

این فعال سیاسی وضعیت کنونی مصر را آتش زیر خاکستر دانست و گفت: جنایاتی که امروز در مصر رخ می‌دهد در زمان «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر به وجود نیامد.

وی وقایع امروز مصر را ناشی از گرایش اشتباه سیاست مداران این کشور به دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: گرچه به عملکرد مرسی نقد فراوانی وارد بود ولی سرنگونی وی به دلیل دوگانگی ارزشی و حمایت از بیگانگان بود.

خرسند ادامه داد: «مرسی» نباید به حمایت بیگانگان دل می‌بست بلکه باید با دل مردم همراه می‌شد تا امروز شاهد چنین وقایع دردناکی نبودیم.

وی با بیان اینکه «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر با رای مردم به مسند حکومت تکیه زده بود تصریح کرد: باید برکناری و تعیین جانشینی او نیز با نظر مردم صورت می‌گرفت.

امام جمعه کازرون رفتار ارتش مصر را مورد توجه قرار داد و گفت: حرکت امروز ارتش مصر چراغ سبز به آمریکا و اسرائیل است.

وی تصریح کرد: ارتش مصر باید با مردم به صورت صلح‌آمیز گفت‌وگو کند و از درگیری که خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی است بپرهیزد.

خرسند بیان داشت: مصر به طرف جنگ داخلی پیش می‌رود و در صورتی که جنگ داخلی رخ بدهد حضور تکفیری‌ها و سلفی‌ها را نیز شاهد خواهیم بود.

وی ابراز داشت: باید علمای «الازهر» بیدار شوند و مردم را از سر درگمی و حرکت به سمت جنگ داخلی نجات دهند.

عضو حزب موتلفه اسلامی از کشورهای مسلمان خواست تا با آگاهی واسطه شوند و نا آرامی‌های مصر را پایان دهند.

این فعال سیاسی تبریک کشورهایی مانند عربستان سعودی به دولت ناشی از کودتا در مصر را حمایت قطعی از ناآرامی‌ها و نشانه دست داشتن ایشان در کشتار بی‌رحمانه مردم مصر عنوان کرد.

https://shoma-weekly.ir/5BgRYF