سیاسی

باید عطش کتاب‌خوانی را به وجود آوریم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: باید سعی کنیم عطش کتاب و کتاب‌خوانی را در افراد بوجود بیاوریم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: باید سعی کنیم عطش کتاب و کتاب‌خوانی را در افراد بوجود بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کازرون که با هدف بررسی راهکارهای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی با حضور مسؤولان در دفتر امام‌جمعه کازرون برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و دغدغه ایشان در مورد کتاب و کتاب‌خوانی گفت: خود ما در هر مجموعه‌ای که هستیم باید الگو باشیم و از خودمان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شروع کنیم.

امام‌جمعه کازرون در ادامه تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را از خانواده خود شروع کنیم و همچنین با هدیه دادن کتاب این را به بُعد زندگی وارد کنیم و سعی کنیم عطش کتاب و کتاب‌خوانی را در افراد به وجود آوریم.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه اگر کسی کتاب خوب بنویسید باید از آن حمایت و کتاب خوب ترویج داده شود، اظهار داشت: برای ترویج کتاب‌خوانی، لازم است کتاب‌ها را راحت‌تر در دسترس عموم قرار دهیم.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ذائقه مردم تغییر کرده، کتاب‌ها هم باید جذاب‌تر، خلاصه و با حالت تلگرافی بوده و با توجه به نیازسنجی مخاطب در دسترس عموم قرار گیرد.

خرسند بابیان اینکه یکی از ظرفیت‌های ما دانشگاه است اظهار داشت: در دانشگاه بحث کتاب و کتاب‌خوانی را جدی‌تر پیگیری کنیم و کتاب‌های غیرتخصصی و عمومی را گسترش دهیم.

وی کانون فرهنگی مساجد و پایگاه‌های مقاومت را داری پتانسیل مناسب برای داشتن یک کتابخانه دانست و افزود: افرادی که کتاب در خانه زیاد دارند و کم استفاده می‌کنند یا کلاً استفاده نمی‌کند و یا کسانی که کتابخانه دارند جایی را مشخص کنیم تا بتوانند کتاب‌های خود را وقف کنند و به واقف گزارش بدهیم که کتاب کجا استفاده خواهد شد.

خطیب جمعه کازرون بر حمایت شورای شهر و مجمع امور صنفی با ارائه معافیت‌ و تخفیف‌ برای کسانی که می‌خواهند کتاب‌فروشی احداث و راه‌اندازی کنند تاکید کرد و افزود: حمایت از برپایی نمایشگاه دائمی کتاب و احیاء کتاب‌فروشی‌ها گامی رو به جلو جهت ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است.
https://shoma-weekly.ir/nF1IYX