سیاسی

باید جلوی نفوذ آمریکا به وسیله برجام ایستاد

آمریکایی‌ها هیچگاه در مقام تعامل با ما نبوده‌اند و خطوط آمریکا در برجام هم نشان می‌دهد که آنها همچنان قصد تخاصم دارند. لذا باید جلوی نفوذ آمریکا به وسیله برجام را گرفت.
محمدکاظم انبارلویی، رییس مرکزسیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار یالثارات بیان می‌کند که اولین روزنه نفوذ، اثرگذاری بر روی باورها و عقاید است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌افزاید: نظام اسلامی ما بر اساس گفتمان امام راحل پدید آمد و راهبرد آن نیز اقامه حدود الهی و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است. اگر دشمن بخواهد نوعی سوزن‌بانی فکری در این زمینه به‌عمل بیاورد؛ مثلاً از این می‌گوید که استقلال چه ارزشی دارد؟ و یا مثلاً اینکه با آمریکا بودن یعنی پیشرفت و امنیت!

و یا مثلاً در بحث آزادی که از نظر ما به معنی رهایی از نفس است اما آنها آزادی را به معنی رهایی کامل نفسانیت معرفی می‌کنند و همین افکار نیز توسط گلادیاتورهای فکری غرب در ایران مطرح می‌شود و این گفته‌ها دائم تکرار می‌شود تا به مرز اثرگذاری برسد.

وی می‌افزاید: با این حال اما مردم ایران بیش از سه دهه است که به گفته‌های امام و تعالیم اسلام ناب پایبند مانده‌اند و تحت تأثیر این القائات قرار نگرفته‌اند.

انبارلویی به مسئله نفوذ عناصر خودفروخته نیز اشاره می‌کند و اینکه در برخی سلسله مراتب قدرت جای می‌گیرند اما به آمریکا تعهدی خواسته یا ناخواسته دارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید: آنها ممکن است در مجلس، دولت و حتی در قوه قضائیه نفوذ کنند و هر روز تصمیمی بگیرند که در جهت منافع ملی نباشد. مثلاً من معتقدم که اخلال‌هایی که در مسائل اقتصادی کشور صورت می‌گیرد محصول همین تصمیم‌سازی‌هاست. چرا با وجود این ظرفیت عظیم اقتصادی و برخورداری از منابع مختلف اما رشد اقتصادی ما رخ نمی‌دهد؟ ما قوانین خوب اقتصادی هم داریم اما عناصر نفوذی نمی‌گذارند این اتفاقات رخ دهد و این به دلیل نفوذ دشمن است.

این فعال اصولگرا تصریح می‌کند: تمام این پروژه در ارتباط با نبرد نرم است و لذا انقلابیون و اصولگرایان همواره باید مسئله جنگ نرم را در دستور کار داشته باشند و توجه کنند که اولین گام برای جنگ نرم، سربازگیری از اردوگاه انقلاب است کما اینکه در دوران فتنه و یا در دوران اصلاحات شاهد بودیم که عده‌ای چگونه آشکارا منویات دشمن را اجرا کردند.

نخواهند توانست از درون برجام تعامل با آمریکا را استخراج کنند!

انبارلویی در ادامه گفت‌وگوی خود با یالثارات همچنین با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند ما پس از توافق وین با آمریکا پسرخاله شده‌ایم، می‌گوید: این تفکرات در حالی است که مقام معظم رهبری فرمودند که ما غیر از مسئله هسته‌ای، هیچ گفت‌وگوی دیگری با آنها نداریم.

وی با بیان اینکه آمریکا در برجام، سکوهای پرش تعبیه کرده است، بیان می‌کند: آمریکایی‌ها هیچگاه در مقام تعامل با ما نبوده‌اند و خطوط آمریکا در برجام هم نشان می‌دهد که آنها همچنان قصد تخاصم دارند. لذا باید جلوی نفوذ آمریکا به وسیله برجام را گرفت.

انبارلویی در اشاره به برخی گفته‌ها مبنی بر اینکه برجام گام اول برای اعتمادسازی است! تأکید می‌کند: برجام به تنهایی کافی نیست و از درون آن هم تفاهم و تعامل با آمریکا استخراج نمی‌شود. آمریکا زمانی می‌تواند اثبات کند که دیگر دستش روی ماشه نیست که ناوهای خود را از خلیج فارس بیرون ببرد و نیروهای خود از عراق را نیز خارج کند.

https://shoma-weekly.ir/lklmFG