سیاسی

باید به گفتگو با 1+5 پایان دهیم

رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ما باید به گفتگوها پایان دهیم چرا که اعضای هیأت اعزامی از سوی 1+5 نه اختیاری دارند و نه واجد دانش کافی برای پیشبرد گفتگوها هستند. آن سوی هیأت جمعی نشسته‌اند که فاقد عقلانیت سیاسی و دیپلماتیک می‌باشند و دارند با تداوم رفتار خصمانه خود کاری می‌کنند که حتی ما از فتوای تحریم پشیمان شویم. عقلانیت حکم می‌کند در مسیری که آنها برای ما تعیین کرده‌اند قدم نگذاریم و به گفتگوها پایان دهیم تا آنها به التماس بیفتند و از خبط عظیمی که مرتکب شده اند اظهار ندامت کنند.
رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهار خانم اشتون در پایان مذاکرات آلماتی 2 گفت: اینکه میگویند 1+5 به پایتختهایشان باز میگردند تا پیشنهادات مطرح شده ایران را بررسی کنند به این معنا است که اختیارات کافی برای تصمیم گیری ندارند.محمد کاظم انبارلویی ادامه داد: این موضع شأن و مرتبت خانم اشتون به عنوان رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا را در حد یک پیک خبری فروکاهید و نشان داد آنها مأمور آوردن و بردن خبر هستند و هیچ اختیاری برای تصمیم گیری ندارند.وی در ادامه با اشاره به 10 سال مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی گفت: اشتباهات فاحش آنان در خصوص نقش دولت و ساختار حکومت و جایگاه مردم در نظام سیاسی ما و از همه مهمتر نقش آموزه های دین در شکل گیری قدرت در ایران باعث شده است بیش از سه دهه بر طبل دشمنی بکوبند در حالی که نتیجه ای جز رسوایی و پرداخت هزینه بیشتر نداشته باشد.وی معتقد است: اکنون عضویت در آژانس برای ایران فقط هزینه است و این نهاد بین المللی نه تنها گامی برای پیشرفت فناوریهای صلح آمیز هستهای در ایران برنداشته است بلکه به صورت مانعی برای فعالیتها عمل میکند و معلوم نیست ما چرا باید برای ایجاد این مانع هزینه پرداخت کنیم.

رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ما باید به گفتگوها پایان دهیم چرا که اعضای هیأت اعزامی از سوی 1+5 نه اختیاری دارند و نه واجد دانش کافی برای پیشبرد گفتگوها هستند. آن سوی هیأت جمعی نشستهاند که فاقد عقلانیت سیاسی و دیپلماتیک میباشند و دارند با تداوم رفتار خصمانه خود کاری میکنند که حتی ما از فتوای تحریم پشیمان شویم. عقلانیت حکم میکند در مسیری که آنها برای ما تعیین کردهاند قدم نگذاریم و به گفتگوها پایان دهیم تا آنها به التماس بیفتند و از خبط عظیمی که مرتکب شده اند اظهار ندامت کنند.

 

https://shoma-weekly.ir/VdAsTK