سیاسی

باید به سوی دانشگاه های نسل چهارم رفت

مراکز آموزشی برتر، قدم در مسیر دانشگاه های نسل چهارم نهاده اند. این دانشگاه ها فراتر از مسائل آموزشی، تحقیقاتی و حتی کارآفرینی به دنبال خلق ایده و تبدیل آن به تکنولوژی و محصول و در نهایت ارائه به بازارها هستند.
به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات کنفرانسی با بیان اینکه نانوتکنولوژی یکی از مباحث مهم در دنیای امروز است، گفت: خوشبختانه ایران در زمینه نانو پیشرفت چشمگیری داشته است، به نحوی که در زمره کشورهای برتر در این حوزه قرار دارد.

وی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در سطح جهانی افزود: مراکز آموزشی برتر، قدم در مسیر دانشگاه های نسل چهارم نهاده اند. این دانشگاه ها فراتر از مسائل آموزشی، تحقیقاتی و حتی کارآفرینی به دنبال خلق ایده و تبدیل آن به تکنولوژی و محصول و در نهایت ارائه به بازارها هستند.

دکتر عباسپور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تنها و اصلی ترین راه خودکفایی و عدم وابستگی ایران است. برای رسیدن به این مقصود، باید به سمت انتقال تکنولوژی و خلق و تبدیل ایده ها به محصول و تکنولوژی باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: دیگر زمان فروش موادخام نظیر نفت و مواد معدنی به کشورهای دیگر نیست. چراکه کشورهای پیشرفته و صنعتی با استفاده از همین مواد اولیه و خام معدنی، اقدام به تولید محصولاتی می کنند که به بهای بسیار گزاف در اختیار کشورهای دارای سوخت فسیلی قرار می دهند.

دکتر عباسپور با بیان اینکه مراکز آموزش عالی، دیده بان پیشرفت علمی در جهان بوده و وظیفه آنها توسعه و پیشرفت علمی است، تصریح کرد: با توجه وضعیت جمعیت کشور در آینده، مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی چاره ای جزء حرکت به سمت درآمدزایی و عدم وابستگی به شهریه دانشجو ندارد. خوشبختانه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیتهای علمی، تحقیقات، پژوهشی و تجهیزاتی که دارد، می تواند در این راستا عملکرد خوبی داشته باشد.

وی افزود: واحد علوم و تحقیقات یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که با توجه به فضای آموزشی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و تجهیزات پیشرفته و همچنین اساتید برجسته و دانشجویان مشتاق و نخبه می تواند در بحث درآمدزایی و حرکت به سوی دانشگاه نسل چهارم عملکرد مناسبی داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/XXNJDp