سیاسی

باید به اندازه قدرت فساد نظام مبارزه هم قوی شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی مبارزه با فساد را نیازمند برخورد قاطع و قدرتمندانه دانست و تاکید کرد: اگر با مفسدان ضعیف برخورد شود باعث قدرت گرفتن فساد می شود.
حجت الاسلام محمد حسن ذاکری، مدیر کل سیاسی استانداری قم در گفت و گو با خبرگزاری رسا، با اشاره به گذشت سیزده سال از پیام و فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در تمامی دوره های انقلاب، مسؤولان نظام بر مبارزه با فساد اهتمام ورزیده اند اما با وجود همه تلاش های صورت گرفته، نتیجه مورد توجه رهبر معظم انقلاب محقق نشده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که در زمینه مبارزه با فساد انجام شده و نتیجه مطلوب را به دنبال نداشته است، باید در این زمینه دست از ملاحظات برداشت تا بتوان به برخورد قاطع با مفاسد و مفسدان امیدوار بود.

حجت الاسلام ذاکری، فساد را دارای انواع و ریشه هایی دانست و تصریح کرد: شبکه های فساد دارای قدرتی است که به ریشه های متعدد برمی گردد؛ برای مبارزه نباید به فساد با نگاهی ساده نظر کرد و باید به صورت ریشه ای در این زمینه اقدام کرد.

مدیر کل سیاسی استانداری قم در ادامه افزود: برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه مبارزه با فساد باید به اندازه ای که فساد گسترش یافته و قدرت دارد نظام مبارزه هم قوی شود؛ چراکه برخوردهای ضعیف تنها به قدرتمند شدن شبکه های فساد کمک می کند.

وی فرمایشات رهبر انقلاب را حرف دل مردم دانست و ابراز داشت: حرف مردم هم این است که باید برای رسیدن به نظامی اسلامی و آرام دست مفسدین از جامعه اسلامی کوتاه شود؛ سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه مبارزه با فساد همان مطالبات اصلی مردم است.

حجت الاسلام ذاکری با تقدیر از تلاش ها و اقدامات قوه قضاییه برای مبازره با فساد و مفاسد اقتصادی، بر تلاش و برنامه ریزی مطلوب جهت رسیدن به اهداف تاکید کرد و گفت: مخاطب اصلی فرمایشات رهبر معظم انقلاب سران سه قوه و مسؤولان اجرایی هستند که باید زمینه اجرایی کردن این فرمایشات را فراهم کنند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه تاکنون اقداماتی در زمینه مبارزه با فساد انجام داده، اما برای رسیدن به هدف اصلی که برچیدن دست مفسدان است باید برنامه هایی متناسب با قدرت شبکه های فساد تنظیم شود.

https://shoma-weekly.ir/hU6zRz