سیاسی

باید افراد قوی وارد شوراها شوند

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه اصولگرایان در انتخابات شوراها به لیست واحدی نرسیدند گفت: 31 نفر کاندیدای مورد حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری از تمامی تخصص های مورد نیاز شهر هستند.
اسدالله بادامچیان در نشست خبری در محل حزب موتلفه اسلامی برگزار شد با تاکید بر اهمیت انتخابات این دوره شوراها و ریاست جمهوری گفت: از سال گذشته برای انتخابات بررسی و طراحی هایی انجام دادیم و هدف اصلی مان ائتلاف با تمامی اصولگرایان بود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نامزدهای اصلح، کار گسترده ای انجام شد و قرار بود با تمام دوستان اصولگرا به لیست 31 نفر مشترک برسیم بنابراین مذاکرات مفصلی از دی ماه سال گذشته تا ساعتی قبل از برگزاری همین نشست خبری برگزار شد اما با توجه به سلایق مختلف اصولگرایان نتوانستیم به این لیست واحد برسیم.

بادامچیان با بیان اینکه تعداد اعضای مشخصی در لیستهای اصولگرایان مشترکند و سایر اعضا بر اساس سلیقه آن گروه انتخاب شده اند گفت: در نهایت مردم گزینه های اصلح تر را انتخاب می کنند به خصوص که در شورای شهر تهران طیف های گسترده فکری را پیش رو داریم و 1700 نفر برای رقابت ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت هنوز اسامی نهایی را اعلام نکرده است، گفت: گمان نکنم افراد منتخب ما در هیئت نظارت رد شوند.

تشکل های ما نوظهور نیست

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: جبهه پیروان از 17 تشکل تشکیل شده که نوظهور و کم سابقه نیستند. بیشتر این گروهها بالای 10 سال سابقه دارند و تنها یک گروه سابقه کمی دارد.

وی با بیان اینکه در هنگام انتخابات تشکلهای فصلی با اسمهای دهان پرکن ظهور پیدا می کنند گفت: این احزاب جنبه قانونی ندارند زیرا باید پیش از اعلام موجودیت از وزارت کشور مجوز بگیرند.

بادامچیان ادامه داد: برخی از جبهه های سیاسی متشکل از افراد حقیقی هستند و تعدادشان به انگشتان یک دست و پا نمی رسد.

وی با اشاره به 17 تشکل جبهه پیروان گفت: حزب موتلفه اسلامی جامعه اسلامی دانشگاهیان، فرهنگیان، کارگران، مهندسان و انجمن های اسلامی ورزشکاران، کارمندان، بازاریان، نمایندگان ادوار مجلس، کانون فارغ التحصیل شبه قاره هند و چندین تشکل زنان از جمله تشکل جامعه زینب در گروه پیروان خط امام و رهبری عضو هستند.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان با بیان اینکه 31 نفر کاندیدای مورد حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری از تمامی تخصص های مورد نیاز شهر هستند گفت: شیبانی پزشک انقلابی که در ساده زیستی مظهر ابوذر زمان است، غفوری فرد، سجادی، جولایی، فارسی نژاد، لاسجردی، مفتح، نیک فر، میرقوامی، حسن بیگی، شاهنگیان، زمانی، علیزاده، میرزاپور، فاطمه احمدی، محمدزاده، قندفروش، لیلا خدامرادی، رحیمی، سادات شریف، ناصحی، عسگراولادی، صادقی، شکوری، بیدکی از منتخبان ما برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران هستند که امیدواریم شعار ما را که شهر خوب با انتخاب خوب هست را محقق کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این لیست جبهه پیروان سرلیست ندارد گفت: همه افراد منتخب شده سرلیست هستند زیرا به اعتقاد ما انتخاب سرلیست مانند انتخاب شهروند درجه یک و دو است.

بادامچیان در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که در صورتی که اصولگرایان به لیست 31 نفره نرسیدند قرار بود بر اساس فرمول 6+25 منتخبان خود را معرفی کنند گفت: پس از رایزنی های بسیار به لیست 31 نفره نرسیدیم. همین طور الگوی 6+25 نیز مخالفان بسیاری داشت و ما به 25 نفر مشترک هم تفاهم نکردیم. گروه ما پیشنهاد 10 عضو مشترک را داد که باز هم مورد موافقت قرار نگرفت و دوستان اصرار بر منتخبان خود را داشتند بنابراین ما تصمیم گرفتیم تصمیم گیری را بر عهده مردم بگذاریم.

وی در پاسخ به پریش دیگر خبرنگار مهر در خصوص حضور 6 نفر از بانوان در لیست جبهه پیروان گفت: از ابتدای انقلاب امام (ره) توجه ویژه ای به امور بانوان داشتند و در بخش بانوان حزب موتلفه نیز ما زنان برجسته ای داریم و اگر به من بود 15 نفر را در لیست شوراها قرار می دادم زیرا نیمی از جمعیت ما را زنان تشکیل می دهند.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان ادامه داد: در مجلس واقعاً تعداد بانوان کم است زیرا به صورت تک نماینده شرکت می کند بنابراین رای نمی آورند

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص فعالیت های جبهه پیروان در سایر شهرها گفت: جبهه پیروان در 5 کلانشهر، مشهد، اهواز، تبریز، شیراز و اصفهان لیست خود را ارایه کرده و در سایر استان ها نیز حزب موتلفه این مسئولیت ا بر عهده دارد.

بادامچیان تاکید کر: باید افراد قوی در شهرستان ها وارد شوراها شوند تا مسایل طایفه گری و قومیتی پیش نیاید زیرا در گذشته این نوع نگاه به شوراها چالش برانگیز بود و سبب انحلال دو شورای شهر شد.

وی در بخش دومن نشست خبری خود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و از علی اکبر ولایتی به عنوان کاندیدای مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی نام برد و گفت: موتلفه از سال گذشته چهار نامزد را برای حضور در ریاست جمهوری انتخاب کرد که در پایان به آقای آل اسحاق رسید اما در زمان ثبت نام ها ایشان انصراف دادند و پس از نهایی شدن 8 نفر کاندیدای ریاست جمهوری مذاکراتی با علی اکبر ولایتی داشتیم که در نهایت با توه به برنامه های ایشان با وی بیعت کردیم.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان با اشاره به عضویت ولایتی در ائتلاف 1+2 گفت: براساس سخنان ولایتی تمام این سه نفر تا انتها در صحنه انتخابات حضور دارند

وی ادامه داد: ولایتی وزیر امور خارجه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و یک چهره مشهور سیاسی در عرصه بین المللی است. در دوران جنگ و دوره بازسازی خدمات ارزنده ای برای کشور انجام داد چه در بحث وابستگی های اقتصادی و چه در قطعنامه 598. همچنین ایشان مشاور مقام معظم رهبری است و ما از رای دادن به ایشان احساس راضیت و راحتی می کنیم.

https://shoma-weekly.ir/mw9OHz