سیاسی

باید از ظرفیتهای جوانی برای ارتقای کشور استفاده کرد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) از فعالیت 21 اردوگاه فرهنگی در تابستان و جذب 35 هزار دانش آموز و دانشجو در آنها خبر داد و گفت: اندیشه ورزی ، دانش اندوزی و دینداری نوجوانان و جوانان محور برنامه های فرهنگی کمیته امداد است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)،حسین انواری در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره اردوها و ساماندهی اوقات فراغت نوجوانان،جوانان و خانواده کمیته امداد امام (ره) که با حضور علی‌اصغر فانی ،وزیر آموزش و پرورش؛ محمود گودرزی،وزیر ورزش و جوانان و جمعی دیگر از مسئولان استان البرز در محل اردوگاه امام علی (ع) این نهاد در استان البرز برگزار شد،با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تحت پوشش این نهاد،گفت:با اجرای این طرح دانشجویان، دانش‌آموزان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد می‌توانند از این برنامه‌ ها بهره مند شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: در این اردوها 430 نفر از روحانیون، مدرسان و مربیان ورزیده نیز حضور دارند که به ارائه آموزشهای لازم می‌پردازند.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب اسلامی به سی‌امین نشست سالیانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در شبه قاره هند مبنی بر" اندیشه‌ورزی، دانش اندوزی، دینداری و پاکدامنی" به عنوان اصلی‌ترین عناصر برای تضمین نقش‌آفرینی جوانان و دانشجویان در آینده،اظهار کرد: اندیشه ورزی و دانش اندوزی و دینداری محور کار برنامه های فرهنگی کمیته امداد امام(ره) برای آینده سازان در کشور است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه از فعال بودن 107 کانون دائم در کل کشور خبر داد و افزود: علاوه بر این که در تابستان کلاسهایی را به منظور غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان داریم کلاسهای دائمی را برای این منظور در طول سال برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تابستان امسال نیز حدود 500 کانون موقت فرهنگی از سوی کمیته امداد امام(ره) در سراسر کشور پیش بینی شده و 500 اردوی پیروان ولایت نیز به صورت هسته های خودجوش محله ای فعالیت خواهند داشت.

انواری تصریح کرد: این اردوها به مدت 5 روز برگزار می‌شود.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری این اردوها، اردوهای سالمندی نیز برگزار می‌شود که خود گامی مهم در راستای ارائه خدمات به همه قشرهای مختلف تحت پوشش این نهاد است.

وی با اعلام این که هم اکنون چهارصد هزار دانش‌آ‌موز تحت پوشش کمیته امداد کشور هستند،افزود:در این اردوها دانش‌آموزان می‌توانند اوقات فراغت هدفمندی را سپری کنند.

وی دوران جوانی را فصل شکوفایی استعدادها و ظرفیتها عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیتهای جوانی برای ارتقای کشور و پیشرفت آن استفاده مناسب صورت گیرد و با تربیت و پرورش آینده سازان کشور به قله های برتری در نظام اسلامی دست یابیم.

https://shoma-weekly.ir/vUEesx