سیاسی

باید از آمریکا غرامت بخواهیم

باید در مقابلشان بایستیم و شکایت کنیم در همین مسئله ی برجام اینها باید آن را رها کنند. ما هم باید در مقابل غرامت بخواهیم. آمریکایی ها ده سال جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند ، این ها صدام را آوردند ما می توانیم در مقابل شکایت کنیم و جلویشان بایستیم غرامت ده سال یا هشت سال جنگ را هم باید بدهند.
ابوالفضل توکلی بینا عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار شما در خصوص رفتارهای غیر معقول آمریکا پس از برجام گفت:آمریکا یک خوی استکباری دارد. این خوی استکباری آمریکا که سال های دراز دارایی جهان را غارت کردند و ذخائر کشورهای ضعیف را غارت کردند خیلی برایش قابل تحمل نیست خصوصا ایران که می دانید از نظر ذخائر نگین خاورمیانه است . این است که این خوی استکباری مدام برو برگشت می کند و برایش غیرقابل تحمل است این ها در اصل با اسلام مخالف هستند مسئله تنها انرژی اتمی نبوده همانطور که این ها سال ها دنیا را غارت کردند.آفریقا را وقتی که آدم می رود می بیند کشوری که مثل بهشت می ماند حتی خوراک هم برای خودشان تهیه نکردند کشوری که می دانید معتدل است و می شود همه چیز در آن کشت کرد. این خوی استکباری اوست که همه چیز برایش غیر قابل تحمل است.

استاد دانشگاه با توجه به تلاش عده ای برای توجیه رفتار آمریکا افزود: ببینید اینها معلوم نیست خیلی اصل ماجرا را قبول داشته باشند و برای آنها قابل تحمل نیست.اینها غرب زده اند مگر حکومت مرحوم بازرگان را شما یادتان رفته؟ اینها معتقد بودند که ما باید به یک کشور قدرتمند وابسته باشیم و اینها هر جای دنیا رفتند جز غارت چیزی نداشتند.جمهوری اسلامی هم چون حامی محرومین است هرکجای دنیا دست درازی کردند حمایت کرده است و منافع اینها در کل خاورمیانه بهم ریخته این است که برایشان قابل تحمل نیست.

وی با اشاره به فرجام برجام تصریح کرد:همانطور که مسئولین ما هم اعلام کردند تا جایی که طبق برنامه ایی که امضا شده وزارت خارجه ی ما و مسئولین ما می توانند باید جلو رفت و اگر وعده ها و شرایط فراهم نشود برجام بهم می خورد. مسئولین ما و برادر های تیم مذاکره کننده بارها به این اشاره داشتند.

توکلی بینا ضرورت عکس العمل مناسب را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت:مقابل این چند برنامه ای که

خلاف برجام اجرا کرده اند باید وزارت خارجه ی هم موضع بگیرند یعنی برای رهبری ما قابل قبول نیست برای مردم ما که ۵۰۰۰۰۰۰شهید دادند حدود ده سال جنگ تحمیلی را تحمل کردند قابل تحمل نیست که اینها این حرکت غیر معقول را انجام دهند .

وی با اشاره به برداشت ظالمانه از دارایی های ایران توسط آمریکایی ها عنوان کرد: باید در مقابلشان بایستیم و شکایت کنیم در همین مسئله ی برجام اینها باید آن را رها کنند. ما هم باید در مقابل غرامت بخواهیم. آمریکایی ها ده سال جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند ، این ها صدام را آوردند ما می توانیم در مقابل شکایت کنیم و جلویشان بایستیم غرامت ده سال یا هشت سال جنگ را هم باید بدهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با توجه به نگرانی ها در خصوص لغو برجام افزود:ببینید ما که نمی توانیم استقلالمان را یعنی جمهوری اسلامی که با خون بهای نه تنها ۵۰۰۰۰۰شهید و جانباز امروز ما این نظام نادیده بگیریم. این ها خون بهای طول تاریخ است ما که نمی توانیم دست از اعتقاداتمان از نظاممان برداریم . ما باید بودجمان را منهای نفت تنظیم کنیم ما اقتصاد مقاومتی را اگر همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند خودمان تولید کنیم و خودمان مصرف کنیم هیچ گاه با مشکلی بر نمی خوریم.
https://shoma-weekly.ir/48GtCN