سیاسی

باید از آمریکا به خاطر جنایات مکررش غرامت گرفت

قبل از اینکه این موضوع را تبدیل به یک جنجال داخلی کنیم، باید بدانیم یک دشمن مشترک بیرونی داریم. همه ما بجای اینکه بر سر همدیگر فریاد بزنیم که چه کسی مسبب این موضوع است، باید این فریاد را بر سر آمریکا که این کار را انجام داده است بزنیم.
احمد کریمی اصفهانی عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز در خصوص غرامت 2 میلیارد دلاری که آمریکا از دارایی‌های ایران برداشته است گفت: با توجه به افکار عمومی، دنیا متوجه شده که آن کسی که در اصل قراردادها و پیمان‌ها عهدشکنی می‌کند،آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکا خوی درنده دارد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها هیچ‌زمان پایبند به موازین قراردادها نیستند. همانطور که در اسناد و مدارک موجود است موضوعاتی مانند مسئله‌موشکی ایران را که مطرح می‌کنند اصلا در بحث مذاکره نبوده است.

کریمی اصفهانی ادامه داد: مسئله موشکی موضوع دفاعی و داخلی کشورها است که اکنون به عنوان بهانه مطرح می‌کنند. آن چیزی که مهم است و تمام دنیا هم می‌داند این است که اگر قرار باشد غرامتی پرداخت شود، این آمریکا است که در هر جنایتی که در جهان رخ می‌دهد، به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پشت پرده آن حضور دارد.

وی افزود: جنگی که 8 سال علیه ما تحمیل شد؛ این همه خسارت دادیم و اگر قرار باشد غرامتی پرداخت شود باید از سوی آنان باشد.

احمدکریمی اصفهانی ادامه داد: ایران حتما در مقابل این حرکت ایستادگی می‌کند و حق خودش را می‌گیرد. آمریکا با این حرکت نامعقولی که حکمی را در دادگاه داخی صادر و اجرا کرده است به مثابه یک راهزن در این قضیه عمل کرده است.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: به نظرم قبل از اینکه این موضوع را تبدیل به یک جنجال داخلی کنیم، باید بدانیم یک دشمن مشترک بیرونی داریم. همه ما بجای اینکه بر سر همدیگر فریاد بزنیم که چه کسی مسبب این موضوع است، باید این فریاد را بر سر آمریکا که این کار را انجام داده است بزنیم.

https://shoma-weekly.ir/2bPTjW