سیاسی

باید اخلاق، کارآمدی و مدیریت شهید بهشتی الگوی اصولگرایان باشد

حجت الاسلام علی بنایی گفت: شهید بهشتی نمود کاملی از اصولگرایی واقعی بود.

حعضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: در تقویم پر افتخار انقلاب اسلامی ایران، هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی اولین رئیس قوه قضاییه ایران و ۷۲ یاران مظلوم ایشان است. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به عنوان ایدئولوگ و لیدر در صحنه‏های سیاسی، اجتماعی به فعالیت می‏پرداخت و حزب جمهوری اسلامی را با هدف تربیت و شناسایی نخبگان سیاسی فرهنگی پایه‏گذاری نمود.

وی یادآور شد: تیز بینی و سعه صدر این شهید سبب می شود تا جلوتر از زمان حرکت کرده و به خاطر استعداد مدیریتی ، همه گروه های مختلف را زیر چتر خود قرار دهد. امروز اصولگرایان اگر می خواهند وارثان خوبی برای شهید بهشتی باشند باید از خلق و خو و مدیریت و کارآمدی ایشان و توجه آن شهید به اقشار مختلف سرمشق گرفته و با بهره گیری از این الگوی کامل ، موفقیت بیشتری کسب کنند.

وی اصولگرایی را جریانی مستمر و جاری دانست که همه افکار در آن جای می گیرند و گفت : اصولگرای منحصر به افراد صاحب نام و سرشناس نیست بلکه این جریان از هرکسی که دلش برای مملکت می تپد استقبال می کند.

وی از جمله ضرورت های رهروی اصولگرایان در امتداد راه شهدای هفتم تیر را تکیه بر گسترش مبانی اخلاقی و ترویج مبانی اخلاقی و پرهیز از تهمت، گمان‌های نابجا و خلاف شرع و تکیه بر تهذیب اخلاق دانست و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری تشکیلات بایستی منجر به تقوای جمعی شود، یعنی برآیند عملکرد ما در این تشکیلات بایستی تقوای جمعی باشد. همان حرفی که شهید بهشتی فرمود که حزب معبد من است و به حزب به عنوان یک عبادتگاه نگاه می‌کرد.

https://shoma-weekly.ir/NcIoi8