سیاسی

باید آمریکا پاسخگوی جنایت هایش علیه ایران باشد

افتخاری با بیان اینکه گفته های دولت امریکا توخالی و فاقد و جاهت قانونی است اظهار داشت:این دولت در قبال جنایت های صورت گرفته خود مسئول است و باید پاسخ گو باشد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حمله ناجوانمردانه ناو جنگی وینسنس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ نشانگر حقوق بشر امریکایی بود.
به گزارش خبرگزاری بسیج ، لاله افتخاری نماینده اسبق  مجلس با اشاره به  سالروز حمله  ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ‏جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس اظهار داشت: حمله ناجوانمردانه ناو جنگی وینسنس به هواپیمای مسافربری هوایی جمهوری اسلامی در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ نشانگر حقوق بشر امریکایی  بود.
 
وی با بیان اینکه این اقدام امریکا نقض آشکار قواعد بین المللی بود  که با برنامه ریزی و به صورت آگاهانه انجام شد خاطر نشان کرد: هیچ گونه دلیلی برای ناآگاهانه بودن این اقدام غیر انسانی وجود ندارد.
 
افتخاری تصریح کرد: این چنین نظامی با و جود کشتار های بی رحمانه و نقض قواعد بین المللی صلاحیت ندارد برای کشورهای  مختلف تعیین تکلیف بکند.
 
وی افزود: دولت امریکا با وجود عدم برگزاری و برقراری دموکراسی در کشور عربستان همچنان پشتیبان و حمایت کننده این رژیم است، در صورتی که در امور  کشور های دارای دموکراسی و با  مشارکت مدنی  فعال، دخالت می کند.
 
نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم با بیان اینکه گفته های دولت امریکا توخالی و فاقد و جاهت قانونی است اظهار داشت:این دولت در قبال جنایت های صورت گرفته خود مسئول است و باید پاسخ گو باشد.
 
وی در پایان به تقارن حمله ناو متجاوز امریکا با کشتار بی رحمانه حجاج بیت الله الحرام در مراسم برائت از مشرکین حج ابراهیمی سال 66  اشاره کرد ودر این زمینه اظهار داشت:این اقدامات جنایتکارانه در دوران دفاع مقدس  در روز هایی اتفاق افتاد که رزمندگان کشورمان توفیقات ارزنده ای در جبهه های نبرد حق علیه باطل بدست می آوردند.

https://shoma-weekly.ir/6TZ0Df