سیاسی

بانکها کارآفرینان را از تولید پشیمان می کنند

حمید رضا ترقی رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی اهداف اصلاح طلبان برای استفاده از دولت اعتدال را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی که در کانون اعضا و طرفداران حزب موتلفه اسلامی تهران سخن می گفت با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت در خصوص فتنه گران بیان داشت: هر کس در فتنه موثر، برنامه ریز، حامی، موید و ساکت و هیزم آورنده آتش فتنه بوده و چه محکوم شده و چه به دلایلی قانون و عدالت به سراغ او نرفته باید با نظام اجرایی کشور فاصله داشته باشد.

ترقی همچنین با اشاره به مذاکرات با غربی ها و 1+5 اظهار داشت: علی رغم اجرای تحریم های جدید ایران توسط آمریکا و نقض توافقنامه ژنو، مذاکرات ادامه پیدا می کند تا برای دنیا اثبات شود که کارشکنی در مذاکرات از سوی آمریکاست ولی اینکه بعضی افراد غیر مسئول اعلام کنند که به موازات رفع تحریم ها، ایران پروتکل الحاقی آژانس را می پذیرد ، دخالت در حقوق مجلس است و این حق ملت است که باید از طریق وکلای ملت اعمال شود. این نوع حرفها موجب ایجاد توقعات بی جا در طرف های غیر قابل اعتماد غربی می شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین در خصوص اهداف اصلاح طلبان برای استفاده از دولت اعتدال گفت: تلاش برای عادی سازی فتنه و سلب حساسیت نسبت به آن در جامعه، تلاش برای رفع حصر سران فتنه و تبدیل ظلم بزرگ آنها به نظام به یک سوء تفاهم، نفوذ در لایه های مختلف دستگاههای اجرایی برای هموار کردن راه بازگشت وابستگان فتنه به حکومت،سیاه نمایی نسبت به عملکرد دولت گذشته و تخریب عملکرد اصولگرایان از اقدامات اصلاح طلبان بوده است.

وی درباره مشکلات نظام بانکی نیز در کشور گفت: اصلاح سیستم بانکی کشور از دولت قبل آغاز شده و از اهمیت خاصی برخوردار است. در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دولت، ایشان نیز به ضرورت اصلاح نظام بانکی تاکید کردند. متاسفانه 50 درصد ارزش افزوده ایجاد شده در کشور مربوط به خرید و فروش پول است و این مساله آسیب جدی است.

ترقی تاکید کرد:نوع رابطه بانکها با فعالین اقتصادی ظالمانه است و کار آفرین ها را از تولید پشیمان می کند، بنابر این اگر دولت به وضع بانکها نرسد و سود آنها را کاهش ندهد و جلو ریخت و پاش بانکها گرفته نشود ،مشکلات زیادی برای اقتصاد کشور پدید خواهد آورد.

https://shoma-weekly.ir/UgpFQf