سیاسی

بانوان نماینده مجلس دهم فرصت سوزی کردند

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی کم‌کاری خانمهای نماینده مجلس دهم در حوزه زنان را در اهم و مهم کردن مسائل زنان و پیگیری حل مشکلات آنها برشمرد و ابراز تأسف کرد: متأسفانه این نمایندگان چون تخصص لازم را نداشتند که بدانند مهمترین مسائل و مشکلات و مطالبات زنان و راه‌حلهای آنها چیست، فرصت‌سوزی‌هایی کردند.
لاله افتخاری، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص عملکرد بانوان نماینده مجلس شورای اسلامی دوره دهم گفت: عمدتاً بانوان نماینده مجلس دهم نوبت اولشان بود که نماینده شده بودند، بنابراین اشراف کافی به مسائل بانوان و نمایندگی مجلس نداشتند. به خاطر همین نتوانستند کار شایستهای انجام بدهند.

وی افزود: از یک طرف تخصص این امر را نداشتند و عقبماندگیهایی در کارشان وجود دارد. از طرف دیگر چون بیشتر تابع و مجری برنامههای کسانی بودند که از بالا به آنها دستور میدادند، نه آنچه را که نیاز بود انجام بدهند، اگر اقدامی انجام دادند در جهت رفع مشکلات کلان بانوان و خانواده ما نبود.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون گزارش ارائه شده از اقدامات مثبت این نمایندگان اظهار کرد: بخشی از این اقدامات کارهایی بودند که نمایندگان در مجلس نهم انجام داده بودند و این نمایندگان دو باره در مجلس دهم در همان عرصه این اقدامات را کردند که هم برای مجلس هزینه دارد و هم این دو بارهکاری نادرست است، مثلاً یکسری کارها را در باره بیمه زنان خانهدار انجام دادند.

وی بخش دیگری از این اقدامات مثبت را قوانینی دانست که منتظر نظر شورای نگهبان بودند و به مجلس دهم رسید یا طرحهایی بودند که آماده شده بودند و نوبت صحن علنی پیدا نکرده بودند و زمان اجازه نداده بود اینها به تصویب برسند.

افتخاری به مطرح ساختن مطالب حاشیهای دگراندیشان از سوی بانوان نماینده مجلس دهم اشاره کرد و گفت: این مطالب مطالبات زنان جامعه ما نیست.

وی مطرح کرد: اقدامات بانوان نماینده در مجلس دهم در همین حد بوده است و کار قابل ذکر و خدمتی برای جامعه زنان که بتوانیم بگوییم این نمایندگان انجام دادهاند نیست، با وجودی که تعدادشان بیشتر از دورههای قبل بود.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی کمکاری خانمهای نماینده مجلس دهم در حوزه زنان را در اهم و مهم کردن مسائل زنان و پیگیری حل مشکلات آنها برشمرد و ابراز تأسف کرد: متأسفانه این نمایندگان چون تخصص لازم را نداشتند که بدانند مهمترین مسائل و مشکلات و مطالبات زنان و راهحلهای آنها چیست، فرصتسوزیهایی کردند.

وی اضافه کرد: دغدغه این نمایندگان بیشتر در جهت اهداف کسانی است که از آن طرف آب مطالبی را مطرح میکنند، نه کسانی که این طرف هستند.

افتخاری در پایان خاطرنشان ساخت: این نمایندگان نیاز واقعی زنان ما را در نظر نگرفتند و اهم و مهم نکردند.

https://shoma-weekly.ir/zEgi7h