سیاسی

بازنگری در نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حیاتی است

اسدالله بادامچیان با بیان این که پس از گذشت یک سال نقاط ضعف و قوت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص شده است، گفت: بعد از گذشت این مدت مشخص می‌شود که دولت در برخی از مراحل اجرا اشتباهاتی داشته و در برخی مراحل قانون را به خوبی اجرا کرده است.
رییس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس  در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در باره چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف دولت این است که اصرار دارد قانون هدفمندی یارانه‌ها را ظرف سه سال اجرا کند اما نظر مجلس این است که برای منافع کشور این قانون باید طی مدت
۵ سال اجرا شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: نقطه ضعف دیگر در نحوه پرداخت یارانه‌ها است به طوری که قرار بود به دهک‌های فقیر جامعه یارانه نقدی بیشتری تعلق بگیرد در صورتی که هم اکنون تمام دهک‌ها به یک نسبت مساوی یارانه دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به برنامه دولت برای حذف
۱۰ میلیون نفر از لیست دریافت یارانه نقدی اظهار داشت: حذف این تعداد از لیست دریافت یارانه آثار منفی در پی دارد و از همین رو مجلس نیز به دولت اجازه نداد این کار را در ماه‌های پایانی سال ۹۰ انجام دهد.

بادامچیان افزود: البته به طور طبیعی باید پس از حذف یارانه از کالاها، یارانه نقدی به افراد نیازمند تعلق بگیرد و بنابراین سال آینده دولت باید افراد دهک‌های بالای جامعه را از دریافت یارانه حذف کند.
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتقادهای موجود در مقابل نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: عده ای انتقادهای تخریبی علیه دولت دارند و همین نقایص را جهت تخریب دولت استفاده می‌کنند، عده‌ای نیز انتقادهای سازنده دارند و از دولت می‌خواهند که به این انتقادها توجه کند.

https://shoma-weekly.ir/9gSsN5