سیاسی

بازرسی ها در کشور ضعیف است

حبیبی با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی، حسابرسی، بازرسی باید وظیفه شان را درباره فساد نسبت به گذشته با جدیت بیشتری انجام دهند تا اصولا از ایجاد چنین حوادث سوئی جلوگیری به عمل آید متذکر شد: اقدامات پیشگیرانه باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا شاهد چنین اقدامات سوء از سوی برخی نباشیم.
حمد نبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار "راه نو" در خصوص بروز فساد در بین برخی مدیران با تاکید بر اینکه اگر بگوییم همه مدیران به فساد دچار شده اند دور از منطق است، گفت: ممکن است همانگونه که شاهد بودیم برخی از مدیران که تعداد آنها نسبت به اکثریت قاطع سالم خدمتگزار جمهوری اسلامی بسیار اندک است، فسادی را مرتکب شده باشند اما این بدان معنا نیست که مدیران ما همه فاسد باشند.

وی با بیان اینکه البته اگرچه تعداد مدیران کم فساد هم باید زیاد تلقی شود گفت: نظام، قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه طبیعتا یک وظیفه مستمر دائمی به عهده دارند وآن مراقبت، بازرسی و تمهید سیاست هایی است که فساد را به حداقل برساند. این وظیفه به عهده آنهاست اما اینکه همه مدیران جمهوری اسلامی به فساد متهم شوند حرف نادرستی است.

حبیبی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد ما به اندازه کافی و لازم قانون داریم اما بازرسی ها ضعیف بوده و کسانی هم که مرتکب این سوء استفاده ها شده اند در بین جمع مدیران سالم تعدادشان قابل توجه نیست.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی، حسابرسی، بازرسی باید وظیفه شان را نسبت به گذشته با جدیت بیشتری انجام دهند تا اصولا از ایجاد چنین حوادث سوئی جلوگیری به عمل آید متذکر شد: اقدامات پیشگیرانه باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا شاهد چنین اقدامات سوء از سوی برخی نباشیم.

https://shoma-weekly.ir/bx0azc