سیاسی

بادامچیان: غرب در مقابل ایران عاجز است

دشمن در فتنه ۱۴۰۱ تلاش کرد ایران را زمین بزند، اما شکست خورد و امروز رسواتر از گذشته شده است رادیو انقلاب که از اول بهمن 1401 فعالیت خود را به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، در یکی از اولین برنامه های خود به گفت وگو با دکتر اسدالله بادامچیان از پیشکسوتان نهضت انقلاب اسلامی پرداخت که در بهمن 57 در کنار شهیدان مطهری و مفتح عضو کمیته استقبال از امام خمینی(ره) بود. دبیکل حزب موتلفه اسلامی در این گفت وگو ضمن بیان اقدامات انجام شده در آن ایام، به تشریح وظایف امروز انقلابیون در جهاد تبیین و نیز اهمیت حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: بعد از اینکه کارتر به ایران آمد متوجه شد نمی تواند شاه را در ایران نگه دارد، برای همین ژنرال هایزر را بدون ویزا و گذرنامه به ایران فرستادندتا باهمکاری ژنرالهای ایرانی یک کودتای شهری راه اندازی کند.

دکتر اسدالله بادامچیان در گفتگو با برنامه «مرز پرگهر» رادیو انقلاب اظهار کرد: در دوم بهمن ۵۷ من همراه دوستان دنبال برنامه های ورود امام(ره) بودیم؛ ما باید مزاحمت های دولت بختیار و باقی مانده رژیم پهلوی را رفع می کردیم.

وی با بیان اینکه قبل ورود امام ما کودتای ژنرال هایزر را خنثی کردیم، ادامه داد: ساماندهی ۶۵ هزار نیروی مردمی برای استقبال مردم از امام و همچنین دعوت از خبرنگاران خارجی برنامه ریزی زیادی لازم داشت. ما برای حدود ۳۰۰ خبرنگار خارجی کارت ویژه صادر کردیم و برنامه ریزی های لازم را هم کردیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: بعد از اینکه کارتر به ایران آمد متوجه شد نمی تواند شاه را در ایران نگه دارد، برای همین ژنرال هایزر را بدون ویزا و گذرنامه به ایران فرستادندتا باهمکاری ژنرالهای ایرانی یک کودتای شهری راه اندازی کرده و حتی با کشتن یک میلیون نفر اجازه ندهند انقلاب به ثمر برسد.

بادامچیان اضافه کرد: رئیس کمیته استقبال شهید مطهری و کارگردان اصلی من بودم، تشکیلات شکل گرفت و به تدریج به آنجا رسید که ۶۵ هزار نفر نیرو برای انتظامات داشتیم. تشکیلات استقبال در مدرسه رفاه انواع اقسام کمیته ها را داشت.

وی بیان کرد: بهمن ۱۳۵۷ در کمیته استقبال خلاصه نمی شود، بلکه از ۳۰ دی ماه شروع شد و ۱۲ بهمن با ورود امام تمام شد، از ۱۲بهمن تا ۲۲ بهمن اقامتگاه امور را نظارت می کرد و از هفته سوم که آغاز انقلاب اسلامی بود یعنی ۲۳ تا ۳۰ ماه بهمن از اقامتگاه اداره می شد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: لذا مسئله بهمن ۵۷ منحصر به استقبال نیست، بلکه یک ماه آغاز نظام جمهوری اسلامی ایران و سقوط نظام چند هزار ساله ستم شاهی است. اصولاً کارگردان اصلی جریانات آن سال شهید باهنر، بهشتی، مطهری، مقام معظم رهبری، هاشمی رفسنجانی که نقش کمتری داشت و دوستان موتلفه اسلامی بودند که در خدمت انقلاب از جان مایه گذاشتند.

بادامچیان افزود: انقلاب از سال ۴۱ شروع شد، به خاطر توطئه جان کندی که می خواست اسلام را از ایران براندازد و ایران را به یک کشور غیر دینی و سکولار تبدیل کند. از همان جا بود انقلاب ما شروع شد و امام فرمودند «اسلام در خطر است». آمریکایی ها فکر می کردند این تظاهرات مقطعی است و شاه آنها را سرکوب می کند و بعد آنها می توانند رفراندوم دوم خود را در ایران برای تغییر نظام اسلامی و تبدیل کردن کشور به یک حکومت غیر دینی اجرا کنند.

وی بیان کرد: اما این پیش‌بینی درست از آب درنیامد، قضیه فیضیه قم پیش آمد، فکر می کردند با این کار علما عقب نشینی می کنند، که امام فرمود «من سینه ام را برای سر نیزه های شما آماده کرده ام» و بعد هم جریان ۱۵ خرداد پیش آمد. آمریکا با دستگیری امام و قتل روحانیت به جایی نرسید، در نتیجه یک فروردین ۱۳۴۳ رژیم مجبور شد امام آزاد کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: وقتی دیدند رژیم از پس مردم بر نمی‌آید تصمیم گرفتند به مستشاران آمریکایی مصونیت بدهند تا هر کس برای آنها کار می کند هر خیانتی و جنایتی انجام داد حتی پلیس ایران نتواند متهم آمریکایی را دستگیر و یا محاکمه کند.

بادامچیان اضافه کرد: وقتی انقلاب پیروز شد دانشگاه ما همه اش اقتصاد غربی و سرمایه داری وابسته به آمریکا بود. ما ۳۴۷میلیون دلار صادرات داشتیم و صادرات مان وابسته به نفت بود. ۲۲ میلیارد و۴۰۰ میلیون دلار واردات داشتیم. ایران محتاج غرب و فروش نفت هم در کنترل غربی ها بود.

وی ادامه داد: امام به اقتضای آن زمان دولت بازرگان را گذاشت و آمریکا فکر کرد انقلاب به استحاله رفته است؛ به قول شهید بهشتی «دولت اضطرار بود»، در گام اول زیر ساخت های انقلاب را ساخت، به همین علت امروز کشور یک کشور مقتدری است که کسی جرات حمله ندارد و نقشه تحریم و برجام نتوانست آن را تسلیم کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: غرب به جای رسیده است که برجام برای آنها تاثیر ندارد، تحریم ها هم به تحریم‌های مسخره ای تبدیل شده است. چهار شرکت ایرانی و سپاه را تحریم کرده اند؛ یا اهانت به پیامبر اسلام، یا ایران را از کنفرانس زنان کنار بگذارند. در حالی که ایران کنگره زنان مسلمان را برگزار کرد.

وی افزود: باید گفت غرب در مقابل ایران عاجز است، نه می تواند حمله کند نه هیچ کار دیگری، این فتنه ۱۴۰۱ که انجام داد آنقدر تلاش کرد که ایران را زمین بزند، به حدی طراحی این فتنه قوی بود که مقام معظم رهبری گفتند «من در دلم این همه قدرت این فتنه را تحسین کردم»، با این وجود آنها شکست خوردند و امروز رسواتر از گذشته شده اند.

بادامچیان گفت: گام دوم انقلاب برای تبیین مسائل انقلابی و ساختن کشوری آباد و شاد، بر پایه عدالت است. با سه محور اصلی تمدن نوین اسلامی، به جای شبیخون فرهنگی غرب و تمدن غربی که یک تمدن مادی‌گراست و جز خون ریزی و استعمار کشورها هیچ‌کاری نتوانسته است که بکند، جامعه نمونه اسلامی است؛ و دولت کریمه اسلامی، دولتی که در خدمت به مردم برای رفع گرفتاریشان باشد.

https://shoma-weekly.ir/3dl3Q7