سیاسی

بادامچیان: ضرر شکست مذاکرات برای غرب است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی جمهوری اسلامی ایران را برنده مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد و گفت: به نتیجه نرسیدن مذکرات به ضرر خود غربی‌ها تمام می‌شود.
اسدالله بادامچیان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در دوره اول مذاکرات که هنوز سانتریفیوژها به طور کامل راه‌اندازی نشده بود نیاز به زمان داشتیم؛ به همین سبب آقای روحانی با هوشمندی تمام برای به دست آوردن زمان در خواست مذاکره کرد تا سانتریفیوژها راه‌اندازی شود.

وی افزود: به محض راه‌اندازی سانتریفیوژها مذاکرات نیز که از قبل معلوم بود به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید، تمام شد.

بادامچیان اظهار کرد: فرصت زمانی مذاکرات در دور اول باعث شد تا ما ضمن راه‌اندازی سانتریفیوژها به دنیا ثابت کنیم که توان هسته‌ای را در تمام جهات دارا هستیم اما خودمان به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم.

وی گفت: اگرچه تحریم‌ها مشکلاتی در کشور به وجود آورد؛ تاثیرات اساسی در زندگی مردم و اداره کشور نداشت و روند مذاکرات دروغگویی کشورهای غربی و خوی استثماری آنان را به دنیا نشان داد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نشستن 6 قدرت بزرگ دنیا در یک طرف میز مذاکره با ایران که همواره دستورالعمل‌های خود را به سایر کشورها تحمیل می‌کنند، قدرت و میزان نفوذ ایران را در فضای بین‌الملل نشان داد و غربی‌ها را مجبور کرد در مقابل خواسته‌های به حق ایرانیان سرخم کنند.

بادامچیان نتیجه مذاکرات را در مجموع به نفع ایران اعلام کرد و خاطر نشان کرد: به نتیجه نرسیدن مذاکرات به معنای شکست ایران نیست بلکه به ضرر خود غربی‌ها تمام می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/Zl33Cg