سیاسی

بادامچیان: انتخابات آینده چندقطبی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: عسگراولادی درصدد است باب جدیدی را در سپهر سیاسی ایران باز کند لذا هر کس نقدی به اظهارات وی دارد با حفظ حرکت و حریم این یار دیرین امام(ره)، رهبری، مردم و انقلاب اسلامی مطرح کند تا وی پاسخ آنها را بدهد.
"اسدالله‌بادامچیان" در گفتگوی مشروح با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تشکیل ائتلاف سه‌گانه میان حدادعادل، ولایتی و قالیباف گفت: تشکیل این ائتلاف اقدام خوبی در جهت اعلام وحدت میان سه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده محسوب می‌شود.

*معرفی یک تیم مشخص در انتخابات آینده به مردم ضرورت دارد
وی با اشاره به اینکه ائتلاف سه‌گانه ائتلافی شخصی است، افزود: این اقدام می‌تواند مقدمه‌ای باشد که سایر نامزدهای اصولگرا نیز با یکدیگر به تفاهم برسند و یک نفر را به عنوان گزینه موردنظر خود معرفی کنند و " همه با وی و وی با همه " مسئولیت بزرگ امانت ریاست‌جمهوری را در دوره یازدهم به مرحله اجرا در بیاورند.
 بادامچیان تصریح کرد: معرفی یک تیم مشخص به مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مورد تایید حزب موتلفه اسلامی است زیرا یک تیم هماهنگ و منسجم می‌تواند مشکلات جاری را حل کند.
عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی فرد جامع الشرایطی در بین نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به نظر نمی‌رسد که بتواند در همه امور تخصص داشته باشد، خاطرنشان کرد: معرفی یک تیم کامل درحوزه‌های سیاست داخلی و خارجی، امور فرهنگی و اجتماعی می‌تواند در پیشبرد اهداف کشور نقش تاثیر‌گذاری داشته باشد.
وی اظهارداشت: از نظر حزب موتلفه اسلامی، معرفی یک تیم کارآمد برای انتخابات ریاست‌جمهوری باید در چارچوب روحانیت معظم انجام شود زیرا در این صورت نامزد‌های ریاست‌جمهوری می‌توانند پشتوانه مقبولیت و مشروعیت لازم را که راهنمایی و حکمیت روحانیت در آن وجود دارد به دست بیاورند.

* هرگونه انحراف و فتنه‌گری خطرناک است
بادامچیان درباره خطرات جریان انحرافی و فتنه در انتخابات سال آینده گفت: انحراف، فتنه، قدرت‌طلبی و سلطه‌گری، عوامل اصلی شکست و ایجاد مشکلات هستند و برای نظام ارزشی جمهوری اسلامی که جمهوریت و مردم‌سالاری را با اسلامیت قبول دارد هر نوع انحراف، فتنه‌گری، مقام پرستی خطر است.

*طرح اجماع ملی مبهم است
عضو حزب موتلفه اسلامی درباره طرح اجماع ملی که از سوی برخی از چهره‌های سیاسی چون هاشمی رفسنجانی مطرح شده است افزود: این طرح برای بنده بسیار مبهم است زیرا اگر مقصود اجماع همه ملت در یک نامزد انتخاباتی باشد در وضعیت فعلی و شرایط زمانی به نظرمی‌رسد این موضوع امکان ندارد.
وی تصریح کرد: در انتخابات دوم و سوم ریاست‌جمهوری اجماع ملی به علت شرایط هفتم تیر و هشتم شهریور پدیدآمده بود به طوریکه در انتخابات چهارم هاشمی رفسنجانی با توافق جمعی انتخاب شد موضوعی که نمی‌توان آن را اجماع ملی قلمداد کرد.
بادامچیان اظهارداشت: در انتخابات‌های متعددی که در کشورمان برگزار شده است  هیچ‌گونه توافقی وجود نداشت به طوریکه شاهد بودیم رای اکثریت باعث انتخاب گزینه اصلح شده است موضوعی که به نظر می‌رسد در انتخابات آتی نیز همین منوال برقرار باشد.

*اصلاح‌طلبان تکلیف خود را مشخص کنند
عضو حزب موتلفه اسلامی درباره امکان بازگشت اصلاح‌طلبان به صحنه سیاسی کشور گفت: این طیف سیاسی دارای مجموعه افکار و افراد متفاوت هستند به طوریکه گروههای مختلف ناراضی با افکار لیبرالی چپ یا لیبرالی غربگرا در این مجموعه حضور دارند که این موضوع سبب شده برنامه روشن و تفکری شفاف در بین مردم از آنها وجود نداشته باشد.
بادامچیان تصریح کرد: مشکلی برای شرکت و حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر وجود ندارد اما چون برخی از افراد در این طیف در فتنه 78 و 88 شرکت و یا از عوامل آن حمایت کردند و یا نامزد آنها میرحسین‌ موسوی بازی خورده سران فتنه یعنی آمریکا و انگلیس و اسرائیل بوده باید تکلیف خود را با نظام و ملت روشن کنند.
وی اظهار داشت: طبیعی است که ملت ما به فتنه‌گران 88 و حامیان آنها هیچگونه نظر مساعدی ندارد لذا آنها تنها در صورتی می‌توانند به آغوش ملت، نظام، قانون اساسی و قوانین کشور برگردند که تکلیف خود را مشخص کنند.
*پیچدگی آرایش‌های سیاسی در انتخابات آینده

بادامچیان با بیان اینکه آرایش سیاسی در انتخابات یازدهم پیچیده‌تر از انتخابات‌های گذشته است گفت: در فضای سیاسی حاکم در کشور جریان دوقطبی سیاسی به  چندقطبی و چندجناحی تبدیل شده است  لذا ارائه تحلیل درباره آرایش احزاب و تشکل‌های سیاسی نیازمند بررسی و فرصت کافی است.

*عسگراولادی مواضع اخیر را از روی تکلیف شرعی اتخاذ کرده است
 عضو حزب موتلفه اسلامی درباره اظهارات اخیر عسگر اولادی اظهارداشت: عسگراولادی را همه به خوبی می‌شناسند وی به ایمان، تقوا، پاکی و انصاف و عدالت شهره است.
وی با اشاره به اینکه عسگراولادی نمونه‌ای بارز از ولایت‌پذیران در انقلاب اسلامی است تصریح کرد: وی یار راستین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.
بادامچیان با بیان‌اینکه عسگراولادی مواضع اخیر را از روی تکلیف شرعی خویش اتخاذ کرده است، خاطرنشان کرد: عسگراولادی درصدد است باب جدیدی را در سپهر سیاسی ایران باز کند لذا هر کس نقدی به اظهارات وی دارد با حفظ حرکت و حریم این یار دیرین امام(ره) و رهبری و مردم و انقلاب اسلامی مطرح کند تا وی پاسخ آنها را بدهد.
وی تصریح کرد: گروههای مخاطب عسگراولادی از راهی که این انقلابی متعهد و متدین برایشان باز کرده است، برای تصیح اشتباهات و بازگشت از خطاها استفاده کنند که فرصت‌ها همواره کوتاه مدت هستند

https://shoma-weekly.ir/uSDfPk