بین الملل

این توافق فوق‌العاده است

این نشریه مدعی است اکنون همه فشار روی ایران است. جامعه بین‌المللی هر گام ایران را زیرنظر دارد. این توافق دستاورد بی نظیری داشته است: توجه دائمی جهان را معطوف فعالیت‌های هسته‌ای ایران کرده است. ایران برای بیش از یک دهه دوره آزمایشی را سپری می‌کند تا اثبات کند که آیا می‌تواند به توافق عمل کند یا نه.
نشریه انگلیسی «هافینگتون پست» در مقالهای مینویسد: شکی نیست که این توافق، بهترین توافق ممکن برای مسدودکردن مسیر یک کشور برای دستیابی به سلاح هستهای است؛ اما در واقعیت این توافق فوقالعاده است.

این نشریه مدعی است اکنون همه فشار روی ایران است. جامعه بینالمللی هر گام ایران را زیرنظر دارد. این توافق دستاورد بی نظیری داشته است: توجه دائمی جهان را معطوف فعالیتهای هستهای ایران کرده است. ایران برای بیش از یک دهه دوره آزمایشی را سپری میکند تا اثبات کند که آیا میتواند به توافق عمل کند یا نه.

اکنون جایگاهی داریم که میتوانیم شرکایمان را نیز درگیر اقدامات منطقهای ایران مانند حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر کنیم. پرونده هستهای که زمانی منبع نگرانیها درباره ایران بود اکنون به فرصتی تبدیل شده که بتوان به وسیله آن موضوع حقوق بشر و حضور ایران در منطقه را مطرح کرد.

این نشریه در ادامه با بیان اینکه همیشه جای امید است که رفتار ایران به خاطر این توافق تغییر کند، مینویسد: شاید رابطه با غرب ساز و کار این تغییر را فراهم کند، چنان که در آخرین روزهای اتحادیه جماهیر شوروی شاهد تغییرات مثبت بودیم.

https://shoma-weekly.ir/toUwUR