سیاسی

اینک همت حضور، همت انتخاب

همت بر انتخاب خوب محتاج بردباری و درنگ و فکر است. مقام معظم رهبری فرمودند: من و شما باید نگاه کنیم ببینیم در بین این صالحان(اعلام شده توسط شورای نگهبان) کدام صالح‌ترند، کدام بیشتر به درد مردم می‌خورند. کدام بیشتر می‌توانند این بار سنگین را بر دوش بکشند و با امانت کامل این راه را ادامه دهند و پیش ببرند.

حمیدرضا ترقی- آزمون انتخابات 92 از مراحل حساس ثبت نام، بررسی صلاحیتها، اعلام صلاحیتدارها برای تصدی این مسئولیت خطیر عبور کرد و نامزدها با قانونپذیری و تبعیت از نظر فصلالخطاب شورای نگهبان امتحان خوبی دادند، بعضیها هم متأسفانه علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری بر اینکه شورای مذکور از مردانی پرهیزکار، متقی و آگاه تشکیل شده که طبق قانون تشخیص میدهند و علیرغم اینکه حضرت امام(ره) منتقدین شورای نگهبان را تقبیح و مخالفین آنرا مفسد دانستند به صورت نامه و کنایه و بعضاً صراحتاً به عدم احراز صلاحیت بعضی نامزدها توسط شورای محترم نگهبان اعتراض نموده و آن را ظلم و بعضی آن را به مصلحت کشور نمیدانستند. در مقابل موج حمایت گروهها، علما و نمایندگان مجلس و مردم از شورای نگهبان به خاطر شجاعت و قاطعیت شورا در بررسی صلاحیت‌‌ها موضوع جدیدی بود که در فضای سیاسی کشور مشاهده شد.واکنش دشمنان انقلاب اسلامی نیز نسبت به عدم احراز صلاحیت بعضی از نامزدها تا آنجا وسعت یافت که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با سخنانی مداخلهجویانه و گستاخانه به عدم احراز صلاحیت بعضی از نامزدها اعتراض نموده و اظهار نگرانی نمود.

با تمام این حرفها روند بررسی صلاحیتها با درایت رهبری و قانونمداری نامزدها از جمله جناحها و سلایق با آرامش طی و تلاشی که دشمنان برای برهم زدن آرامش قبل از انتخابات در مقطع بررسی صلاحیتها داشتند تاکنون خنثی گردیده است.تا اینجا رهبر معظم انقلاب در سخنان و رهنمودهای انتخاباتی خود کلید واژه «انتخابات آزاد» را که میتوانست اسم رمز فتنهای جدید باشد را با صلاحیت و استدلال رد کرده و خنثی نمودند و اجازه تکرار و استفاده از آن را به نامزدها ندادند.

با سیاهنمایی به عنوان ابزار دیگر تخریب دستاوردهای اصولگرایی در کشور برخورد نموده و نامزدها را بسوی تبیین برنامههای خود سوق داده و فضای کشور را از میل به سیاهنمایی خارج کردند.

با بحراننمایی مسائل کشور توسط عدهای برخورد نموده و در دیدار با اقشار مختلف مردم در 25/2/92 فرمودند: میبینید سعیشان این است که وضع کشور را بحرانی نشان دهند، خب مشکلات در کشور هست، در کدام کشور نیست؟ گرانی هست، مشکل بیکاری هست، کجای دنیا امروز نیست؟ امروز خود آن کشورهای اروپایی که صحنهگردان تبلیغات علیه جمهوری اسلامیاند، تا خرخره در مشکلات فرو رفتهاند. معظم له این نوع بحراننمایی برای رأی آوردن را ضدارزشی دانسته و تقبیح نمودند.

اعتراض به احراز صلاحیتها را با تأکید بر قانونگرایی و فصلالخطاب دانستن نظر شورای نگهبان و پاسخ منفی دادن به کسانی که خواستار استفاده از حکم حکومتی بودند به صفر رسانده و آب پاکی را روی دست کسانی ریختندکه هنوز تصور میکردند میتوانند با فشار سیاسی و نامهنگاری رهبری را وادار به عدول از قانون نمایند.

اینک پس از عبور از چالشهای فوق رهبر معظم انقلاب مهمترین وظیفه ملی در این فرصت را اینگونه تبیین فرمودند:

«آنچه در این فرصت مهم است، این است که مردم علاوه بر همت بر حضور، همت بر انتخاب خوب هم داشته باشند.»25/2/92

همت بر حضور از سوی مردم یعنی اراده و عزم و آهنگ حضور و ارزش انسانها به اندازه همت آنهاست.

اگر حضور و مشارکت مردم در انتخابات بدون همت و پشتکار آغاز شود ممکن است در میانه راه با آفتهایی نظیر بیانگیزگی، یأس و سستی مواجه شده و چشمانداز امیدوارکنندهای نداشته باشد.

اگر مردم برای حضور همت به خرج دهند در برابر سختیها و مشکلات حضور تسلیم نمیشوند.

همت بر انتخاب خوب محتاج بردباری و درنگ و فکر است. مقام معظم رهبری فرمودند: من و شما باید نگاه کنیم ببینیم در بین این صالحان(اعلام شده توسط شورای نگهبان) کدام صالحترند، کدام بیشتر به درد مردم میخورند. کدام بیشتر میتوانند این بار سنگین را بر دوش بکشند و با امانت کامل این راه را ادامه دهند و پیش ببرند.

بنابر این مردم باید دو همت حضور و همت انتخاب را به انجام برسانند تا به قول مقام معظم رهبری؛ (کسانی سر کار بیایند که همتّشان بر حفظ عزّت و حرکت کشور در جهت هدفهای انقلاب باشد) چه کسانی همتشان و عزم وارادهشان بر حفظ عزّت و سربلندی ملت ایران در تمام عرصههاست؟

چه کسانی همتّشان بر حرکت کشور در جهت هدفهای انقلاب است؟

بعضی از اهداف انقلاب از نگاه امام(ره) و رهبری عبارتند از:

ایجاد حکومت جهانی اسلام

حفظ اسلام

احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان

حمایت از مسلمانان مظلوم جهان

طرح کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب و محو هرگونه استبداد و خودکامگی

تقویت کامل بنیه دفاع ملی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی نظام اسلامی

ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا

توسعه تحکیم برادری اسلامی و تعاون عمومی بین مردم

پیریزی اقتصادی صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع در برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینههای تغذیه و مسکن، کار، بهداشت و تعمیم بیمه

ریشهکن کردن فقر و محرومیت و جلوگیری از سلطه اقتصادی بیگانه بر اقتصاد کشور

عدالت اقتصادی و کم کردن فاصله طبقاتی

غفلت از هدفهای فوق که بخشی ازا هداف انقلاب اسلامی موجب عقبافتادگی در تحقق آرمانهای انقلاب میشود و ما نیازمند کسانی هستیم که در راه تحقق این اهداف اهل استقامت و ایستادگی باشند و با زرهی از یاد خدا و توکل بر او وارد میدان فعالیت انتخاباتی شده باشند

https://shoma-weekly.ir/zUd0QN