سیاسی

ایران کانون اصلی تحول در دنیا


حمیدرضا ترقی
Hamidreza Taraghi.ir
پیام صادقانه ملت ایران که در حضورگسترده و عظیم آنها در راهپیمایی 22 بهمن تجلی یافت کار خودش را کرد و آنها که باید می‌فهمیدند که این ملت دست از آرمانهای خود برنمی‌دارد و راهی که آغاز کرده را تا پایان ادامه خواهد داد، فهمیدند.
این احساس انقلابی‌گری و احساس حضور ملت که مورد تجلیل و تمجید رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفت وحشت و ترس دشمنان را دو چندان کرد تا آنجا که از مواضع خصمانه خود علیه انقلاب اسلامی کوتاه آمده و فهمیدند که این ملت چگونه پشتکاری در راه دستیابی بر اهداف انقلابش دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند: (نسل‌های آینده خیلی چیزهای بزرگ و مهمی را مشاهده خواهند کرد، دنیا از این رو به آن رو خواهد شد، کانون اصلی هم اینجاست). 26/11/90
تحقق این وعده قطعی الهی که از زبان رهبر فرزانه انقلاب داده شد، به چند عامل مهم بستگی دارد که معظم له آن را برای نخبگان سیاسی جامعه تبیین کردند:
1- مقاومت و ایستادگی ملت ایران روی اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی.
وقتی یک ملت می‌ایستد، از شبکه پرهیمنه و پرهیاهوی دشمن واهمه نمی‌کند، علمش هم پیش می‌رود، اقتصادش هم پیش می‌رود. مسائل اجتماعی‌اش هم پیش می‌رود، جوانش هم آگاه می‌شود، بر روی ملتهای دیگر هم اثر می‌گذارد فکرش، دینش، شعارش، دنیا را فرا می‌گیرد.
2- آنچه که لازم است دنبال بکنیم، همین است که خط صحیح، صراط مستقیم، صراط‌الله، راه خدا، راه اسلام، راه دیانت، راه شریعت را دنبال کنیم، هوشیار باشیم، بیدار باشیم، به وظایف‌مان عمل کنیم.
3- حفظ بصیرت و موقع‌شناسی مردم در حضورهای سیاسی راهپیمایی‌ها و انتخابات.
4- حفظ داعیه مبارزه با ظلم جهانی، مبارزه با استکبار جهانی.

آثار حضور مردم در انتخابات
رهبر معظم انقلاب اسلامی آثار و نتایج حضور مردم در انتخابات 12 اسفند را چنین تبیین فرمودند:
1- حضور در انتخابات می‌تواند کشور را پیش ببرد
2- حضور در انتخابات کشور را از شر دشمن محفوظ و مصون نگه دارد
3- حضور در انتخابات دشمن را در توطئه‌های خودش دچار تزلزل و تردید می‌کند
4- حضور در انتخابات دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند
5- حضور در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمن خواهد بود
- پیشبرد نظام و انقلاب به سوی اهداف و آرمانهای متعالی آن با حضور مردم در انتخابات و تشکیل مجلسی کارآمد و اصولگرا ممکن می‌شود.
- دشمنان انقلاب اسلامی که هوس توطئه‌های گوناگون علیه انقلاب و ملت ایران دارند فقط از فرصت عدم حضور و عدم مشارکت مردم می‌توانند برای این توطئه‌ها استفاده کنند.
- همانطور که دشمن پس از راهپیمایی22 بهمن از برنامه‌های تهدیدآمیز خود عقب‌نشینی کرد، با حضور مردم در پای صندوقهای رأی مأیوس‌تر از گذشته خواهد شد.

نیاز امروز جهان اسلام پیدا کردن راه هدایت است
رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در هدایتهای روز ولادت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) شناخت شخصیت پیامبر بزرگوار اسلام را برای پیدا کردن راه هدایت کافی دانستند، امتی که امروز در اثر بیداری اسلامی در حال رقم زدن سرنوشت آینده خود است و می‌خواهد از پیچ مهم و سرنوشت‌سازی عبور کند که قطعاً تحول عظیمی در جهان پدید خواهد آورد. باید بر روی شخصیت پیامبر اکرم(ص) تمرکز کند و از رفتار او درس بگیرد، تا عزت دوباره خود را باز یابد.
پیامبر اسلام(ص)، مظهر علم بود، مظهر امانت بود، مظهر اخلاق بود، مظهر عدالت بود، و نیازهای بشر امروز همین‌هاست.

امت اسلامی امروز به پیشرفت علمی نیاز دارد
امت اسلامی امروز به ثقه و اطمینان به خدای متعال نیاز دارد
 
4امت اسلامی امروز به روابط سالم و اخلاق حسنه در میان خود احتیاج دارد
امت اسلامی به رفتار برادرانه بین خود نیاز دارد
امت اسلامی به گذشت و حلم نسبت به یکدیگر نیاز دارد
امت اسلامی به موّدت و دوستی با ضعفا و هم‌کیشان خود نیاز دارد
امت اسلامی نباید در برابر شهوات دنیایی احساس ضعف و زبونی بکند
امت اسلامی نباید در مقابل مال و مقام و ثروت وسوسه شده و احساس ضعف کند
اگر این ویژگی‌ها را در خود تقویت کرد و گسترش داد یقیناً به اوج کمال خواهد رسید و به عزت خواهد رسید و جامعه خوشبختی خواهد شد.
ملت عزیز ایران باید با تأسی به همان ویژگی‌های پیامبر بزرگوار اسلام در مسیر جامعه‌سازی اسلامی خود بکوشد و قطعاً ساختن چنین جامعه ای به حضور و رأی آگاهانه ملت ایران به نمایندگان مؤمن و متدین و اصولگرا و ولایتمدار و کارآمد بستگی خواهد داشت.
این انتخابات می‌تواند در کنار دیگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران را به کانون تحول در دنیا تبدیل سازد. ایران می‌تواند با الگودهی در مردم‌سالاری دینی متبلور در انتخابات محور تحولات منطقه شود.
ایران می‌تواند با بیعت دوباره مردم با نظام اسلامی در انتخابات استواری خود را در مسیر تحقق اهداف انقلاب به ملتهای اسلامی نشان دهد.
ایران می‌تواند ثبات سیاسی و اقتدار اسلامی و ملی خود را در انتخابات به رخ جهانیان بکشد.
ایران می‌تواند با مدیریت بیداری اسلامی و تحولات منطقه منشأ اصلی تحول در دنیا گردد. انشاءالله


https://shoma-weekly.ir/kuiiC1