سیاسی

ایران و کره شمالی بر تشکیل یک جبهه مقاومت از احزاب تاکید کردند

ایران و کره شمالی بر تشکیل یک جبهه مقاومت از احزاب آسیایی علیه سیاست های مداخله جویانه آمریکا در منطقه تاکید کردند.
ایران و کره شمالی بر تشکیل یک جبهه مقاومت از احزاب آسیایی علیه سیاست های مداخله جویانه آمریکا در منطقه تاکید کردند.

رییس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی که در راس هیاتی به کره شمالی سفر کرده روز چهارشنبه این مطلب را بیان کرد.

' حمیدرضا ترقی' در راه بازگشت به تهران به خبرنگار ایرنا در پکن گفت: هیات حزب موتلفه اسلامی به دعوت رسمی حزب کارگر کره شمالی از روز پنجشنبه گذشته به این کشور سفر کرده بود.

وی با مطلوب توصیف کردن گفت وگوهای صورت گرفته با مسوولان کره شمالی گفت: در دیدارهایی با دبیر کمیته مرکزی و معاون بین الملل حزب کارگر کره شمالی داشتیم پیرامون اشتراک های دو حزب در مسایل منطقه ای و بین المللی مذاکراتی انجام شد.

وی تصریح کرد، در این گفت وگوها هر دو طرف بر شکل گیری یک جبهه مقاومت از احزاب آسیایی از شرق تا غرب علیه امپریالیسم آمریکا و سیاست های مداخله جویانه این کشور در منطقه تاکید کردند.

ترقی با اشاره به اینکه موتلفه نخستین حزب سیاسی از ایران است که با حزب کارگر کره شمالی ارتباط برقرار کرده، افزود: در گفت وگو با طرف مقابل ما تاثیرات اسلام سیاسی و انقلابی در منطقه را که موجب بیداری اسلامی شده برای مسوولان کره شمالی تبیین کردیم.

ترقی با اشاره به اینکه هیات موتلفه اسلامی در این سفر از موزه های حزب کارگر و ارتش کره شمالی بازدید داشت، گفت: در موزه تجهیزات نظامی کره ما شاهد کشتی جاسوسی آمریکا که توسط ارتش این کشور توقیف شده بودیم که سندی زنده از جنایات و مداخله گری های واشنگتن علیه ملت های مستقل است .

رییس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در مورد دیدگاه مردم کره نسبت به ایران گفت: افکار عمومی کره شمالی تنفر عمیقی از آمریکا دارد و این در حالیست که مردم این کشور جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک قدرت برتر منطقه ای در خاورمیانه می شناسند و مواضع آن را قبول دارند.

وی افزود: کره ای ها به صراحت اعلام می کنند که ما در کنار ایران هستیم و هر تهدیدی را نیز تهدید علیه خود تلقی می کنیم.

وی گفت: مردم کره یک همبستگی و انسجام بسیار بالایی در پیگیری اهداف کشورشان دارند و بالا بودن انگیزه خدمت باعث حفظ استقلال و حرکت در مسیر پیشرفت در این کشور شده است.

حزب کارگر کره شمالی در سال ۱۹۴۶ در پی ادغام دفتر کره شمالی حزب کمونیست و حزب خلق نیون ایجاد شد.

https://shoma-weekly.ir/hOOy6S