بین الملل

ایران صلح طلبی خود را اینگونه اثبات کرد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه پیش از انقلاب ارتش ایران ژاندارم و حافظ منافع آمریکا در منطقه بود، گفت: امروز نیروی نظامی جمهوری اسلامی حافظ منافع ایران و کشورهای منطقه است.
عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه پیش از انقلاب شاهد مشکلات زیادی در ارتباط با سرقت کشتی‌ها و در خواست اخذ وجه برای بازگرداندن آن بودیم، گفت: عدم اقدام کشورهایی که مدعی آمادگی ناوگانها‌یشان برای انجام عملیاتی سریع در سراسر جهان در این زمینه بودند، مشارکت آنها در اتفاقات رخ داده در دریا را نشان می داد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در حراست از دریا یعنی حفظ امنیت هم برای ایران و هم برای کشتی های سایر کشورها آنهم با کمترین هزینه و همچنین انجام ماموریت در حوزه های گسترده در سطح اقیانوس های مختلف دو پیام دارد، افزود: اولین پیام، آمادگی ایران در کمک و همکاری برای احقاق حقوق مردمی است که برای محموله، بار و یا کشتی آنها مشکلی بوجود آمده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها در راستای ایجاد امنیت برای کل دنیا و نه برای ایجاد جنگ اقدام کرده، تصریح کرد: این در حالی است که نیروی دریایی امریکا هیچ گاه برای ایجاد امنیت اقدام نکرده بلکه همیشه در پی ایجاد جنگ بوده است و این امر در خلیج فارس کاملا مشهود است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه توانمندی ارتش امروز ایران با ارتش پوشالی زمان شاه قابل مقایسه نیست، ادامه داد: ارتش رژیم سابق که با سلاح های وارد شده از کشورهای خارجی خود را آراسته می کرد تنها به فکر حفظ ظاهر بود، اما امروز با توجه به خوداتکایی و خود کفایی ارتش در بخش هوایی، دریایی و خصوصا زمینی، پیشرفت های بسیار خوبی را مشاهده می کنیم.

مصری با اشاره به نگرش هایی موجود نسبت به ارتش ایران پیش از انقلاب گفت: پیش از انقلاب، ارتش و نیروی نظامی ایران ژاندارم و حافظ منافع آمریکا در منطقه بود اما امروز نیروی نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ منافع ایران و کشورهای منطقه اما نه به نفع امریکا بلکه به نفع خود آن کشورها است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبات بوجود آمده در منطقه نشان دهنده این است که ارتش، سپاه و کل نیروهای مسلح کشور در حال دفاع از کیان منطقه در برابر کل استکبار هستند، توضیح داد: این در حالی است که پیش از انقلاب، ارتش ایران مامور خاموش کردن سر و صداهای ایجاد شده علیه استکبار آمریکا در منطقه بود اما امروز حفظ، حراست و صیانت از حقوق ملت ایران و سایر ملل منطقه در الگوی رفتاری ارتش مشهود است.

https://shoma-weekly.ir/MUNt2M