بین الملل

ایران برچیدن سانتریفیوژها را آغاز کرده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران برچیدن تاسیسات هسته‌ای خود را آغاز کرده است. طبق گزارش آژانس ایران جمع‌آوری سانتریفیوژها و زیرساخت مرتبط را در تاسیسات غنی‌سازی نطنز و فردو آغاز کرده است.
آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران برچیدن تاسیسات هستهای خود را آغاز کرده است. طبق گزارش آژانس ایران جمعآوری سانتریفیوژها و زیرساخت مرتبط را در تاسیسات غنیسازی نطنز و فردو آغاز کرده است.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی روز سهشنبه در نشست عادی مجمع عمومی سازمان ملل با ارائه گزارشی از فعالیتهای آژانس گفته بود که طبق موعد مقرر تا 15 دسامبر (24 آذرماه) نتایج بررسیهای مربوط به مراحل اجرای برجام از سوی ایران را به شورای حکام آژانس ارائه خواهد داد. براساس گزارش آژانس، ایران 4530 سانتریفیوژ را جمعآوری کرده و هیچ گونه اقدامی در اراک انجام نشده است و طبق این گزارش میزان ذخایر اورانیوم ایران با درصد غنای پایین طی سه ماه گذشته 460 کیلوگرم افزایش یافته است.

این گزارش نشان میدهد که 11308 سانتریفیوژ در مرکز اصلی غنیسازی ایران [نطنز] وجود دارد که 3 هزار عدد کمتر از روز اجرا است. همچنین در این گزارش به کاهش سانتریفیوژها در تاسیسات غنیسازی کوچکتر ایران [فردو] نیز اشاره شده است.

https://shoma-weekly.ir/m8ozby